Claudia fyller halvår!

För sex månader sedan låg jag på BB, mitt i juniruschen i en extrasäng vid fönstret. Utan draperier och utan sänglampa, men med en liten nyfödd dotter brevid mig. I en säng på hjul, lugn och skrynklig och alldeles ny.
Det händer massor i ett barns liv det första halvåret. Från nyföding till en viljestark och charmig hel liten person. Jag ser verkligen fram emot det kommande halvåret, ska bli så roligt att se vem hon är då, Claudia, som redan är så mycket...

Och att se syskonen utvecklas tillsammans, strida och leka och skrika och skratta. Just nu är Vincent inne i en rätt påfrestande fas när han ska testa det mesta, framförallt sin mammas tålamod och sin systers hållbarhet. Det är tröttsamt. Men andra stunder ser man verkligen varför det är så värt det allting, med syskon. När de skrattar åt varandra, när Vincent absolut vill att Claudia ska vara med överallt, när Claudis inte kan slita blicken från sin storebror, fascinerat studerar honom, när han studsar upp och ner och hon skriker av glädje. Och mer sammanvävda kommer de bli, för inget är som en syster eller bror.

kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut

Grattis i efterskott Claudia! :D

2010-12-04 @ 14:20:32
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Elin

Jättehärliga och fina bilder, det är så kul att se hur de utvecklas från en lillskrutt till liten tjej! Alla sa till mig innan Alva föddes att tiden skulle gå så fort det första året och det har det verkligen gjort, man skulle vilja stanna upp lite grann..



SV: hehe ja det är inte lätt att hålla reda på hur man hittat alla bloggar, det finns ju så många duktiga bloggare! Du bland annat då eftersom jag gillade din blogg direkt :) Kul att vi verkar ha samma smak både av spårvagnsväskan och tygerna! Uggletyget vet jag tyvärr inte vart det är köpt då jag bara köpte en liten stuvbit på tradera, tråkigt att jag inte kunde hjälpa :( Trevlig lördagskväll! Kram Elin

2010-12-04 @ 21:01:38
URL: http://elinochalva.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0