Dagens outfits och kaoset däromkring

I brist på intressanta händelser att rapportera om så slår jag till med en "dagens outfit". Fast sanning å säga hade båda två pyamas på sig fram till lunch ungefär. Så stor var min ork i morse. Men i några timmar på eftermiddagn så fick de iaf se ut så här:
Det är ju supergulligt med kort där syskon tittar på varandra och ser lyckligt glada och harmoniska ut. Fast egentligen ser det ju ut så här:
Hon tar sig framåt allt mer målmedvetet, Claudia, och övar på sin armhävarstil. Den är hysat effektiv! Rumpan åker upp i vädret emellanåt också, med knäna under sig. Undrar just hur lång tid det tar innan ålandet övergår i krypstil. Vincent började krypa när vi var och badade. Han var i magläge i babypoolen på Lugnet och tyckte väl det var lite otäckt att åla framåt med magen i vattnet, så han började helt enkelt krypa. Jag får väl ta med Claudia till badhuset om krypandet dröjer. =)

Hon är verkligen en liten sjukling för tillfället. Visserligen glad emellanåt, men också kinkig, och oj vad hon hostar, stackarn. Och snorar. Och är så där bebisynklig. Så här såg hon ut nu på kvällen... Jag var tvungen att visa två sätt att fota på. Jag gillar att hitta vinklar där ansiktet (eller vad man nu väljer) hamnar i fokus och kroppen liksom försvinner bort i ofokuserat blurr. Kort skärpedjup är grejen! Och så att hitta rätt vinkel. Fast kläderna syns ju inte så bra, så vill man köra en "dagens outfit" (eller som här "kvällens outfit") så är det rakt framifrån som gäller. Jag fotar med mitt fasta 50-objektiv, är galet förtjust i det. Vad gillar ni bäst?

Nu verkar Nobelbanketten vara på väg att ta slut, så då är det sovdags. Trevlig tillställning det där, så lugn och behaglig. Precis som längdskidor. Imorgon är det Vinterstudion igen, och både längd och skidskytte. Trevlig tv!

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Måste skicka några rader för att säga att jag tycker jättesynd om dig och Claudia som är så förkylda båda två , men jag hoppas verkligen att ni snart skall vara bra igen!

Krya-på-er hälsningar från Gammalmormor i Göteborg

En stor kram till hela familjen!

PS- bilderna som du tagit på barnen är ju jättegulliga!

2010-12-11 @ 00:39:01
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Elin Strömblad

Jag älskar det korta skärpedjuet! Önskar så att jag hade råd med ett fast 50-objektiv jag med. Jag kanske får ta mig råd helt enkelt...



Som vanligt vackra barn med fina kläder!



2010-12-11 @ 02:02:35
av: Sandra - mamma till Molly

Om du ska göra en outfit bild vill jag gärna ha mer focus på kläderna ;) Annars tar du hur fina bilder som helst Emma! :)

2010-12-11 @ 12:50:18
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Emma H

Tack så mycket mormor, jag hoppas också att vi får vara friska snart! Man blir ju så trött av det här, ännu tröttare än vanligt. Kramar från oss alla!



Elin: Ja ta dig råd tycker jag, du kommer aldrig att gå tillbaka om du en gång har testat, hihi!



Sandar: Haha, ja helt klart en bra poäng. Kläderna i fokus på outfit-bilder! =))

2010-12-11 @ 23:08:35
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Theres

Är hon också förkyld? Stackarn! Signes förkylning börjar äntligen gå över. Lite mer än två veckor tror jag att hon har haft den men nu är det bara snor kvar. Konstigt nog började hon sova bättre under förkylningen. Förutom första kvällen när det var kaos :P

2010-12-14 @ 11:14:38
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0