En söndag i december

Hade inte tänkt blogga idag, men kunde inte låta bli. Jag måste lägga upp några kort från dagen. Har varit en rätt händelserik söndag, och jag har till och med glömt bort att det är advent idag. Är det fjärde redan? Galet vad fort december går. I alla fall, dagen bjöd på ordentlig krypställningsträning från Claudias sida. Vi har varit på Lugnet och badat med morfar Lasse, morbror Emanuel och (bonus)moster Nina. Pieter har jobbat, ingen rast ingen ro. På eftermiddagen promenerade vi genom det snöigt vackra Falun hem till Pieters föräldrar för att äta julmiddag tillsammans med mina + nämnda bror och svägerska. Mycket trevligt! Och oj vilken skjuts julstämningen fick!
Har ni förresten hört att Falun slagit rekord i år med flest antal minusdygn på raken under förvintern?! Vi har inte haft en enda dag över nollstrecket sedan 17:e november! Det har inte hänt på 150 år! Jag är förundrad och smått lycklig över att slippa den eviga slasken. Ingen stor beundrare av slask. Tänk att snön har legat kvar ända sedan den föll första gången den här vintern, otroligt!

Nej bingen var det ju. Imorgon får vi bebispolare på julfika i form av Molly och Signe med mammor, mera trevligt! Och på kvällen blir det först julkorvsmiddag hos mina föräldrar och sedan bio och Harry Potter tillsammans med Nina! Hm, bäst att sova. So much to do, so little time.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0