Hej då 2010!


Jag läser en del bloggar lite så där sporadiskt, och trenden är tydlig - det är summeringsdags. Blev sugen själv på att gå igenom året och välja ut en bild per månad. Men det blir inte idag, kanske imorgon. Vår hårddisk kraschade i maj. Visserligen har en del kort räddats från början på året, men de är fortfarande inte sorterade. Måste koppla in datorn inne i sovrummet(/kontoret) och just nu slumrar Claudia där, lätt försjunken i skör nattsömn. Men hej då tänker jag ändå säga, hej då fina år, hej då 2010!


Det har varit ett hemmaår, ett år med fullt fokus på familjen. Jag har varit gravid och fött barn, och lärt känna en ny liten människa. Och min lilla bebis, min Vincent, har blivit storebror, en liten stor.


Jag är rätt så mammamosig i huvudet, har nog varit det hela året. Amningsdimma. Och den som tycker att jag ältar mina barn alldeles för mycket har troligtvis rätt. Men så får det vara med bebis hemma. Och ännu mer med bebis plus storasyskon. Det är en ekvation som är både häftig och slitig att få ihop. Och även om jag sliter mitt hår många gånger över dem så tycker jag det är helt underbart, att vi har två fina älskade vackra barn. Och glädjen de ger oss och varandra. Syskon alltså, grejen.


Nyårslöfte då? Jag kör på med mitt gamla vanliga - träna mer och äta nyttigare. Tillsammans med halva Sveriges befolkning skulle jag tro. Vi ses på andra sidan Tennyson! Nyårsraketerna har börjat smälla av utanför huset. Sju minuter kvar. Gott nytt år!


kommentarer
av: gammalmormor Maj-Britt

Nyårsdagen 2011

GOTT NYTT ÅR önskar jag hela familjen !

Vilka häärliga bilder på Vincent och Claudia och den trevliga texten till!

En stor Nyårskram från gammalmormor i Göteborg!

2011-01-01 @ 01:20:57
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0