Liten lucia

Kom just på att jag ju inte visat upp min allra sötaste lilla lucia! Bäst att passa på att låta honom vara det, Vincent alltså, medan han fortfarande är så liten att han inte tar till sig av några grabbfasoner. Om några år kommer det i bästa fall vara stjärngosse som gäller, men mer troligt står valet mellan pepparkaka och tomte. Så, i år fick han vara lucia, min lilla kille, och en stolt sådan! Visserligen vågade han inte stå där framme bland resten av barnen (mild social fobi hos den grabben), men han satt på första raden i mitt knä och sjöng så vackert så.
Och Claudia satt fascinerat och tittade på spektaklet. Tänk att nästa år ska hon också vara med! Om hon får vill säga. I år var inte yngsta avdelningen (som just i år består av enbart ettåringar eftersom de är så väldigt många) med på luciafirandet. Förskolegrupperna är helt enkelt så stora nu att alla barn med föräldrar (max två vuxna per barn) inte får plats i det stora rummet. Tråkigt. Hoppas båda mina sötnosar får vara med och lussa nästa år, det är ju bara sååå gulligt med alla små lucior på dagis.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

På förskolorna i Avesta har de börjat fira Lucia utomhus på eftermiddagen så de som vill får komma av barnens släktingar. Ja, inte om det är allt för kallt men oftast är barnen bra påpälsade under sina kostymer :) De borde göra så på Vincents dagis också :)

2010-12-16 @ 23:36:47
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Emma H

Tja, kanske. Jag har också sett att de har lucia ute på en del ställen. Fast jag tycker inte det är riktigt samma grej. Ser mest konstigt ut att dra lucianattlinnen över bylsiga overaller. Blir liksom inte den där söta samlingen barn... på samma sätt. Fast platsmässigt borde de kanske göra så. Men helst borde de minska antalet barn på dagiset så att det inte blir så trångt.

2010-12-19 @ 22:37:06
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0