Tvillingstäder

Falun och Borlänge, Dalarnas två största städer. Industristaden och tjänstemannastaden. shoppingmeckat och strosarcentrum. Så totalt olika, men ändå med så mycket gemensamt. Utbytet är totalt, med bara arton små kilometer emellan. Bor man i den ena staden så bor man lite även i den andra. Det råder en väldigt kännbar hatkärlek mellan de två städerna och mellan oss som bor här. Vi tycker om varandra på samma sätt som kivande syskon. Idag tog vi bussen över till Faluns bror Borlänge för att hälsa på Pieters bror Frank. Jag passade på att fota det bitande gnistrande vackra vintervädret.

Det är Falun på de översta bilderna och vid landskapsbilden sitter vi på bussen, därefter följer lite Borlänge.

kommentarer
av: Theres

Ja precis. Många, liksom jag i början, är så nöööjda när bebisen följer kurvan. Nu ska jag bara försöka strunta i det.. Dalar hon mer dock så måste en läkare undersöka närmare, så helt kan man tyvärr inte strunta i den.



Du har verkligen rätt i Falun-Borlängerelationen. Man sätter ju alltid Falun först och jag tror att det kanske retar en del. Jag märkte till och med av det när jag praktiserade på Länsstyrelsen. Jag tycker att Falun är bra mycket mysigare och finare än Borlänge. Jag kanske är partisk men är rätt övertygad om att jag hade tyckt det ändå. Vad tycker du om Falun respektive Borlänge?

2010-12-14 @ 11:10:53
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0