Tapetfrossa och en BVC-parentes

Igår blev ju Claudisen sex månader och eftersom vi var på halvårskollen på BVC så tidigt (två veckor sedan) så ville jag gärna kolla längd och vikt på självaste dagen. Alltså extrakoll. Vikarien mätte Claudia till en centimeter kortare än sist, drog väl inte lika mycket i flickebarnet. Äh, jag räknar med 70 cm. Och vikten landade på 7960g, så nästintill åtta kg. Och med ett huvud på 43 cm.

Granne med BVC ligger Bergnils, stans färgmecka. Jag var tvungen att kika in en sväng efter BVC-besöket, och fastnade vid tapeterna. Vad mycket fint jag hittade! Aldrig har jag fastnat så för så många tapeter som jag gjorde igår. Nu är det bara det där huset som saknas för att jag verkligen ska få förlora mig i den här världen...
Inte allt på en gång, men tänk att få gå loss på egna väggar! Vilka känslor man kan skapa i ett hem, stämningar, miljöer. Det är den lilla inredningsarkitekten i mig som blir smått lyrisk av det här. Jag kanske borde släppa fram henne lite oftare.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0