Lugn veckostart

Igår, måndag, var jag som vanligt ledig. Pieter gick kvällsskift och började efter lunch. Efter varsin sovmorgon i helgen lyckades vi båda ta oss upp på morgonen, sonen gav oss ändå en hyfsad sovning fram till halv åtta-tiden. På förmiddagen fick vi spontanbesök av Therese och Linnéa, trevligt! Här är ett par hungriga barn som tidigt bänkade sig vid bordet i väntan på köttbullar och makaroner:

På eftermiddagen kände jag mig allt annat än frisk. Hoppas jag inte smittade gästerna med något obehagligt, men jag gissar att det var något som bara jag hade. Jag fick iaf ett paket i brevinkastet med lite kläder. Jag har haft en liten nätbeställarräd senaste veckorna, med kläder både till mig, Vincent och lillpyret. Den här fina t-shirten med katter fick Vincent, och lillsyskonet fick en färgglad sparkdräkt i stl 50/56 (reafyndat för en gångs skull!):



Kvällen var rätt slitsam eftersom jag inte alls mådde bra utan mest låg däckad i soffan. Pieter jobbade ju, men Vincent var rätt snäll mot mig. Vi tittade bland annat på filmen Min vän Totoro som jag köpte för ett tag sedan men vi inte sett än. Det är en japansk animerad film som både jag och Vincent uppskattade. Kvällens höjdpunkt var nog när barnen och Totoro i filmen dansade för att få frön att gro och Vincent dansade med, helt inne i filmen, med armarna sträckta upp i vädret... "Väx upp väx upp!" Härligt! Vinnie skrattade också åt kattbussen, den var en klar favorit.

Idag har sjukling-jag varit hemma och kurerat mig medan Pieter fick vabba eftersom dagis inte ville ha dit Vincent när jag var sjuk. Fick sova ut ordentligt och har bara lullat omkring hemma idag. Tog mig ett varmt skönt bad nu på kvällen, det blir inte så ofta men är obeskrivligt skönt när jag väl lyckas.

På lördag är det vi som har barnvakt och ska ha en riktig vuxenkväll - restaurang + bio. Det ser jag fram emot!

Sov gott
/Emma

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Jag blir så glad varje gång det kommer ett nytt inlägg på din blogg! Det är så roligt att få veta vad ni har för er och att se på dom fina bilderna, så söta dom är Vincent och Linnèa och vilka fina kläder du skickat efter till Vincent och lilla bebisen! Nu hoppas jag också att du snart kryar på dig,det är inte roligt att inte känna sig bra!

Kram från Gammalmormor i Göteborg!

2010-02-09 @ 23:27:16

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0