Nytt år nya möjligheter!

Tänkte mest lägga upp lite kort. Alla foton i det här inlägget kommer från min nya mobil, därav den sämre kvalitén. Men jag tyckte det var kul att testa hur bildkvalitén blir. Nu är dessa kort tagna inomhus när det är mörkt ute, så det är ett verkligt test på kameran. Jaja, nog om det.

Dagen innan nyårsafton var vi och fikade hos Josefin och Saga. Köpte med bakelser och smaskade på, och sedan gick vi allihop på pizzeria (första bilden är från hissen när båda tokarna la sig raklånga på golvet). Det blev som ett litet avslut på 2009 för att kunna börja 2010 lite nyttigare. Gott var det iaf. Och barnen levde glatt rövare på pizzerian och for som skottspolar fram och tillbaka över golv och under bord.


Nyårsafton firade vi hos Tobbe och Lena. Väldigt god mat och med trevligt sällskap (om 10 personer). Jag firade in tolvslaget med mycket god alkoholfri champagne. Vi fick bussreflexer av busschaffisen Robin, om någon undrar vad som glänser på bilderna... Sjönsången stod barbershopkvartetten för. Vincent sov över hos mormor och morfar, och mamma och pappa fick välbehövlig sovmorgon på årets första dag.

Så gott nytt år alla! Jag avslutar med en av Vimses favoritsysselsättningar, pyssla med handfatet. Han spolar vatten, tar en mugg och fyller och dricker, sätter i proppen, fyller handfatet, plaskar, tömmer... osv. Dags att skaffa en pall åt honom kanske, det ser inte helt oriskabelt ut när han balanserar på toalockets kant hängandes över handfatet.

Det kommer bli ett helt fantastiskt år förutspår jag, med lillsyskon och allt. Minst två bröllop är vi bjudna på också. Nu börjar vi som vanligt genom att vara nyttiga och börja träna igen. Önska oss lycka till!

God kväll och god fortsättning på det nya året!
/Emma

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Vilken tur jag hade som öppnade datorn och fick se att det fanns ett nytt inlägg från ert firande dagen före nyårsafton och sedan nyårshelgen som var så roligt att läsa och se på dom trevliga bilderna! Nu vill jag önska god fortsättning på det nya året 2010 som blir ett spännande år för er lilla familj när det kommer en ny liten familjemedlem, lycka till!

Ha en trevlig trettondagshelg önskar Gammalmormor i Göteborg!

2010-01-05 @ 18:45:28

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0