Söndag i Lunån

Söndag var ännu en olidligt varm dag. Vi lyckades, trots härdsmältan i huvudet (man kan inte riktigt tänka när det är så varmt) att ta oss iväg på en väldigt trevlig utflykt. Fick tips från mina föräldrars grannar (via min mamma) om Stora Lunåns gårdsmejeri (här är deras hemsida) - en liten bondgård med minimejeri och café en bit utanför Falun. Ett rätt perfekt utflyktsmål tillsammans med en tvååring. Vincent var fascinerad av kossorna (som var inne från hagen för mjölkning så vi hade tur och fick se dem på nära håll), traktorn, fyrhjulingen som bonden körde runt på, de två gätterna som man fick klappa, minigrisen (allt annat än liten) som gick fritt på gårdsplanen, hönorna och påfågeln. Och fikat slank ner det med, smörgås, våffla och glass på ägg och mjölk från gården.


Claudia sov sig igenom hela utflykten, skönt nog. Än så länge är hon sällan nöjd när hon är vaken, hoppas det ändras snart. Hon kan ju vara riktigt charmig när hon väl visar den sidan. Vi har precis börjat få lite små leenden ifrån henne. Jag fick det första natten till hennes 1-månadsdag. Hon är svårcharmad, men nog visar hon upp ett ljuvligt leende åtminstonde någon gång om dagen. Underbart!

Måste dela med mig av lite Vincentcharm också. Igår kväll var Vincent naken en stund i väntan på ny blöja och pyamas. Han satt i fåtöljen och sa konstaterande "En naken som sitter!" Sedan gick han iväg mot sitt rum samtidigt som han sa "En naken som går!" När han kom tillbaka en liten stund senare glittrade ögonen busigt och vi fick höra "En naken som har kissat på tältet!" Och mycket riktigt hittade jag en pöl inne i leksakstältet på hans rum... Han bjuder allt på en hel del skratt, busungen!

Tidigare idag fick jag höra den här söta konversationen:
Vincent: "Mår du bra pappa?"
Pieter: "Ja! Mår du bra?"
Vincent: "Ja jag mår bra, fast jag är lite glad!"




kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0