Vincent på balkongen - det rör på sig!

Jag tänkte testa att lägga upp ett videoklipp. Har tänkt det länge men inte riktigt tagit tag i det eftersom det är en sådan stor grej att fixa över film hela vägen från filmkameran in i datorn - klippa - lägga upp på youtube och lista ut hur man får in det i bloggen. Men nu har jag tagit en liten genväg och filmat med mobilen. Kvalitén blir dålig men det får man väl ta.




Till gammalmormor: Om det hackar mycket (blir pauser i filmen hela tiden) så klicka på play (pilen) tills det kommer rörlig bild, och klicka sedan direkt på paus (två streck brevid varandra). Då pausas filmen en stund medan den laddas upp. Om du väntar ett litet tag och sedan klickar på play-pilen igen så ska det gå bättre att titta. För mig hackar det alltid, men vi har så långsam uppkoppling. Har man snabbare bredband så går det bättre att titta. Jag vet inte om du får något ljud heller?

Här kommer en film till, Vincent som sitter vid datorn och grejar lite. Båda filmerna är från igår, 2:a juli. Jag försöker få med så man hör honom prata, men det är alltid knepigt när man väl filmar. Då babblar han inte på som vanligt utan håller igen lite. Jag får fortsätta filma så fastnar ju en del i alla fal.



Ni får gärna rapportera om hur det går att kolla på filmerna, så kan jag försöka lägga upp fler framöver!

/Emma

kommentarer
av: Lina

Men hjälp! Jag som tycker att Elicia pratar mycket, det är ju ingenting om man jämför med Vincent. Vilken duktig kille ni har :D

Kramar Lina

2010-07-04 @ 11:20:57
URL: http://chamallow.babyblogg.se
av: Icka

Som vanligt så är våra småkillar såååå lika!Den enda skillnaden är att Gus pratar ömål och Vimse dalmål. Det är så charmigt!



Han är så fin, Gus stod och pekade och sa: Söt pojke!!!

Det gick jättebra att se filmen här hemma, förresten.



Kram/I.

2010-07-05 @ 16:04:19
URL: http://blog.olicka.se
av: Mille

Har kollat på filmerna här på jobbet. Funkar klockrent! :-)



/Emil

2010-07-08 @ 08:51:07
av: Emma H

Lina: Ja han är en riktig babbelpelle, så roligt så. =)



Icka: Hihi, sötfis till son du har! Det blir roligt att träffa dig och honom igen snaaart!



Emil: Kanon!

2010-07-11 @ 12:46:33
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0