Midsommar med familjen

Det blev en väldigt trevlig och harmonisk midsommarafton i år. Pieter jobbade på dagen medan jag och barnen var i Slätta på förmiddagen med Annette och Emanuel (Lasse är i Egypten och Emanuel var här över helgen). Vi turades om att underhålla barn och Annette fixade med sin del till kvällens knytismiddag - sallad och tårta. Jag och Pieter hade laxtårta och sillar, och Marilou och Jan-Dirk fixade grillat, bröd och dryck. Men först midsommardans vid Gullnäsgården. Vädret var på vår sida, varmt och växlande molnighet med mestadels sol. Och det var mycket folk i Gullnäs, och festglad stämning. Vincent dansade (något motvilligt) med pappa, mormor och oma, paddlade lite kajak med opa (som kom båtvägen) (fotot lånat av ML), fotbadade och imponerades över en liten radiostyrd motorbåt. Sedan fikade vi innan vi tog oss hem till oma och opa. Claudia trivdes och slumrade mest i olika famnar.



Innan vi åt sken solen och Vincent badade och röjde runt på omas och opas tomt. Vi försökte oss på ett familjefoto. Jag har en hel del gravidkilon kvar och känner mig inte direkt snygg, men man får väl ta hur man ser ut bara några veckor efter förlossningen. Alla kan ju inte bli trådsmala på ett kick. Jag satsar nog på Beach 2012. =) Inte helt nöjd med mig själv på kort för tillfället alltså, menmen. Vimse och morbror Emanuel hade väldigt roligt med en boll, och med en piggelin var lillkillens dag gjord. Lagom till middagen kom det obligatoriska midsommarregnet, men det var ändå varmt så vi satt ute under markisen.


Storebror lät lillasyrran provåka bilen. Snäll brorsa hon har, lilla Claudia. Kvällen slutade för Vincents del inte förrän halv elva när han äntligen kom i säng. Man kunde ju tro att han skulle ge sina föräldrar sovmorgon nästa dag, men nej då. Han var uppe före sex som vanligt. Livet som tvåbarnsförälder är fint, men sömnigt...

/Emma

kommentarer
av: Cissi

Ida hade en sommarhatt i samma tyg som Claudias klänning :-) Vad mysigt ni verkar haft det och massor av fina bilder. Håller med om att det inte är jättespännande att vara med på kort nu, men det får vi ta. Beach 2012 är jag med på!



Håller med dig om att Gustavs frisyr påminner om Vincents från han var liten, tänkte p ådet när jag såg gamla bilder på honom för ett tag sen. Jag tycker Gustav är jättelik pappa, men det var Ida också, och de är inte alls lika varandra, så jag vettefan vem som är lik vem längre. Tror Ida har mer drag av mig nu, men det är svårt att se som förälder tycker jag.



Skoj att ni kommer hit i Juli, vi ses då!

av: Sandra

Ni verkade också haft en tokmysig midsommar :) Läste din blogg på pralin och blev sugen på den där laxtårtan, ska göra den någon gång! :D

Visst har hon mysiga kinder, så goa och runda. Dubbelhakan har växt på sig lite också. Ska bli intressant att se imorgon hur mycket hon lagt på sig på 12 dagar för hon är ett matvrak!

Låter bra med en fikadejt och visst kan vi vara här men det går även bra att vara hos dig eller på stan! :) Vi kan höras på fäjjan ;) Kram!

2010-06-29 @ 23:15:58
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Elsa

Hon är så go, det lilla nytillskottet! Och storkillen också!

2010-06-30 @ 07:44:03
URL: http://barnbus.blogg.se/
av: Tova

Åh så mysiga bilder! Och vilken sööt liten bebis, känns som det var evigheter sen min grabb var nyfödd, fast det ju bara var några månader sen egentligen ;)

tiden rusar!

Kramar

2010-06-30 @ 22:40:36
URL: http://trasslet.se
av: Emma

Cissi: Ja det är jättesvårt att se själv vem ens barn liknar och vad de ärvt från vem. Jag kan ana att ett och annat drag kommer från någon av oss, men inte egentligen se hur de är lika oss. Ses om några veckor! (urk vad fort tiden går...)



Sandra: Ja testa laxtårtan, den är riktigt god! Tror man kan smaksätta med t ex pepparrot istället för senap om man vill. Yes, vi hörs på fejjan om nästa fikadejt!



Elsa: Vist är de goa! Underbart med syskon, att få följa dem när de växer upp tillsammans.



Tova: Visst går det lite skrämmande fort ibland, även om det mest är roligt att se dem utvecklas.

2010-07-01 @ 23:12:49
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0