smultronstället Stångtjärn

På väg till Stångtjärn i förrgår konstaterade vi att det blir femte besöket för Pieter på en vecka, och tredje för mig och barnen. Så är det när vi har lånat bil och det är sommar - vi dras dit helt enkelt. För att bada, fika, promenera, springa... Helt klart ett smultronställe i Falun.

Den här gången packade vi kaffe, te och tunnbrödsrullar och mötte upp med Therese och hennes barn. Vincent och Linnéa plaskade i vattenbrynet och skalade clementiner medan vi vuxna hade lagom fullt upp med minstingarna. En riktigt trevlig stund en lagom vanlig måndag.


Förra besöket i Stångtjärn var tillsammans med Emanuel i lördags. Då tog vi en promenad runt om, eftersom det var lite för kyligt för att bada. Vincent sprang skrattandes första tredjedelen och utropade glatt "Jag sprang iväg! Mamma fångade mig!" när jag till slut marcherade ifatt och kramade om honom. Halvvägs satte vi oss på en trästock vid vattnet och Emanuel käkade medhavd frukost (vanliga människor har lite senare morgnar än vi barnfamljer som är uppe med tuppen) medan Vincent utforskade naturen. Claudia slumrade sött i vagnen hela tiden.

/Emma

kommentarer
av: Fröken M

vilken härlig blogg du har med mycke fina bilder ! ha en bra kväll :)

2010-07-05 @ 17:03:59
URL: http://frokenmela.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0