Syskonvagnspremiär på Falukalaset

I helgen har det varit Falukalaset och vi gav oss ut på premiärrunda med syskonvagnen. Vincent hade tjatat länge om att han ville åka bilkarusell och det fick han också. Först ett litet barntåg på räls där han åkte brandbil, sedan traktor i en annan karusell och sist satt han på ett lejon i ytterligare en karusell.







Toppen att det fanns så mycket för småttingar! När barnkarusellerna var avklarade så ville Vincent så gärna åka radiobilarna, så han fick hoppa upp i pappas knä. Pieter styrde undan eventuella krockare och Vimse verkade fascinerad och ville åka igen när turen var över.

Kanonväder var det, och kul att strosa runt med vagnen. Den är inte direkt diskret, men jag är så trött på svarta vagnar. Riktigt skön att köra med sina stora svängbara framhjul, och både Claudia (som sov hela tiden) och Vincent gillar den.



Skönt att komma ut i solen redan första dagen hemma. Jag var lite mör, så det var alldeles lagom med den lilla promenaden ner på stan (tar ett par minuter) och roligt att Vincent uppskattade det så mycket. Han ville gå dit nästa dag igen, fast då hade alla bilar och tåg redan packats ihop på lastbilar och kört iväg igen. Jag såg dem köra förbi utanför oss när jag satt uppe på natten och ammade.

kommentarer
av: Sandra och Molly

Oj, vilken härlig färg på vagnen! :D Jag hade också velat ha lite mer färg på vagnen men nu är den svart/grå i liggdel och blir sedan mörkgrön/ljusgrön i sittdel. Var bara dessa färger kvar när vi köpte den. Får helt enkelt piffa upp dem med färgglada filtar ;)

2010-06-09 @ 23:06:20
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Eva

Vad härligt vagnen lyser upp, men blir riktigt glad av att se den. Håller med om att många har svarta tråkiga vagnar, däribland vi =)men det var makens val och inte mitt.

2010-06-10 @ 04:44:22
URL: http://taweret.blogg.se/
av: Emma

Man syns ju helt klart på stan numera. =) Vet inte om jag gillar just den biten, fast samtidigt har vi bara fått glada och positiva kommentarer om vilken fin vagn vi har.



Ja färgglada filtar och andra attiraljer kan ju pimpa den svartaste vagn.

2010-06-10 @ 20:51:07
av: Malin

Jag diggar vagnen stenhårt! Jag hade velat ha en i neon färg jag med, fast orange :P Nu blev det dock en röd..phil&teds..

2010-06-10 @ 21:18:42
URL: http://www.mandarinklyfta.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0