Hos Linnéa och William

Igår hälsade vi på familjen Björklund (minus arbetande pappa) i Bjurs och fick träffa lilla William för första gången. Han är 3,5 vecka gammal men ändå mindre än bebisen jag har i magen (som antagligen är uppe i 4-4,5 kg vid det här laget). Det kändes lite lustigt. Väldig liten och go var han! Och det är alltid roligt att se Vincent och Linnéa leka. De är så väldigt jämngamla och det märks. De har helt klart glädje av varandra.





När vi skulle åka hem blev det lite kram- och pusskalas (uppmuntrat av föräldrarna såklart, men ändå). De är för söta våra små!





Det börjar helt klart bli dags för klippning för Vincents del, men jag har tänkt vänta tills efter bebisen kommit. Tycker han kan få vara lite långhårig ett tag till. Det är fint, men blir allt oftare mer åt det risiga hållet nu. Och det märks att Vimse störs av den långa luggen. Får se när vi lyckas få till en klippstund, och vad han tycker om det nu. Förra gången (när han var 1,5 år) var det under stora protester som lockarna rök. Nu går han ju att resonera med desto mer, men det är långt ifrån säkert att han vill bli av med håret bara för det.

Idag är det precis en vecka tills bebisen är beräknad, nästa torsdag alltså. Just i dagarna sker flytten av förlossningsavdelningen, och dessutom verkar inte allt vara klart på nya BB. Jag har fått lite inside info från en tjej från min gravidvattenyoga, som ligger där just nu med sin nyfödda dotter. Och dessutom från en annan mamma på dagis som jobbar på förlossningen. Just nu vill man INTE föda barn och ligga på BB. Så jag tänker vänta ett litet tag till. 1 juni planerar jag och Pieter att få barn, det blir nog fint det. Det är på tisdag, så håll utkik!

Jag vet inte om webbisarna fungerar än på nya stället, men jag hoppas de kommer igång väldigt snart annars. Där kan man nämligen hålla lite koll på alla nyfödda på BB i Falun. Föräldrarna lägger själva upp bild och lite info i en typ av fotoautomat. Kolla in sidan här: Webbisar

Idag är jag rastlös och vet inte alls vad jag ska ta mig för. Fixar en massa vid datorn, trots att jag inte riktigt orkar eller har lust. Men det känns skönt att ha saker avklarade, räkningar betalade, mejl besvarade. Jag vill inte ha för mycket att tänka på, utan vill kunna ägna mig helt åt den nya bebisen och livet som tvåbarnsfamilj när det nu blir dags. Strax ska jag i alla fall ta med mig cykeln upp för backen och hämta Vincent på dagis. Stannar nog kvar en stund och leker, det är rätt skönt att vara där i väntan på att Pieter ska sluta jobbet.

/Emma

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0