Totoromössan!

Här kommer ett kort litet inlägg med ett par bilder. Vincent älskar ju böcker, och vi har lånat några från mina föräldrar för att få lite omväxling. Klas Klättermus uppskattades genast. Jag brukar sjunga många av sångerna därifrån och har gjort ända sedan Vincent föddes. De är nog de jag minns bäst från när jag själv var liten.

Och så har Vincents oma stickat honom en jättefin Totoro-mössa. Vincent blev glad så klart, nu kan han själv vara sin favoritfigur! Skrapsåret under näsan fick den lille tokstollen när han cyklade på sin springcykel. Han är riktigt duktig på den nu och kan åka i lätta backar och ta fart och hålla upp båda benen. Det är kanonkul tycker Vincent. Men så hann han iväg till en lite brantare backe och lyckades väl inte riktigt hålla koll på cykeln så att han dök i marken. Den är ju nära när man är så liten så det var inget allvarligt, men lite skrubbsår på läppen och sand i munnen åstakom i alla fall fallet. Det är allt bra att han har cykelhjälm i alla fall.



Imorgon bitti tidigt kör vi söderöver mot Kolmården. Det kommer bli hur kul som helst!

Sängdags!
/Emma

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0