Bakat en tårta

Pieter har varit ledig i tre dagar, tre väldigt passande dagar. Jag hade nämligen en tårtbeställning till öppna förskolan idag. Och slapp nattmanglande som jag alltid brukar behöva för att få till mina tårtor. Underbart skönt! Jag tror inte jag skulle hålla ihop så bra om jag behövde vara uppe och tårtmaka en hel natt för tillfället. I alla fall, skönt som vanligt att tårtan är klar och levererad och uppäten. Det roligaste med den här hobbyn är faktiskt när tårtan är färdig. Det är först då jag egentligen njuter av det. Lustigt nog.
Femman (i form av en väg) på tårtan står för de fem år som de kört öppna förskolan i Centrumkyrkan. Och jag ville göra en hyfsat enkel och lite kalasig tårta med ett lite barnsligt tema. Det fick bli bilar och en nallehund. Vincent hann tröttna nitton gånger om innan han äntligen fick smaka. Han störtgrät mot min hals. Men tillslut så högg vi in. Och alla andra på Öppna också. Riktigt god tårta tycker jag själv, inte för söt och rätt saftig. Vincent fick hela hundhuvudet att tugga i sig, det blev han lycklig över. Jag hade förresten moraliskt stöd när jag tårtpysslade, en liten stund i alla fall. Det såg ut så här:
Om du vill läsa mer om den här och andra tårtor jag bakat så kika in på min tårtblogg hos Pralin: Tårthumlan.

kommentarer
av: Annette

FRUKTANSvärt roligt !!

2010-11-29 @ 16:55:16
av: Elin

2010-12-02 @ 09:41:53
URL: http://elinochalva.blohh.s
av: Elin

Hej! Jag trillade just in på din blogg och har suttit och kikat runt en stund för jag gillade den direkt! Jättefina bilder och vilken häftig tårta! Jag gillar också att få vara kreativ och pyssla men tårtor har jag aldrig provat, riktigt rolig idé! kram Elin

2010-12-02 @ 09:44:03
URL: http://elinochalva.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0