En rolig upptäckt

Claudia har just (igår eller så) upptäckt att hon har en tunga och att den är väldigt rolig. Hon sticker ut den låter lite roligt lälälamla. Mycket gulligt. Omöjligt att inte skratta tillsammans med henne.
Annars, Pieter har några semesterdagar så den här veckan har vi lite tid till fix inför Sinterklaas på söndag, och inför julen. Stjärnor och julljusstakar ska upp från förrådet, klappar shoppas, högar sorteras, fix, pyssel och städande. Och så två småbarn på det. Och så lite huvudont, ryggont och halsont att kurera. Mycket kaffe och te! Och choklad, mycket choklad.

Idag har jag ägnat all ledig tid åt att välja ut och fixa och beställa kort till "familjeväggen". Har tänkt göra det länge och nu blev det äntligen av. Vi har några förstoringar hängandes på väggen bakom/brevid tv:n, lite lagom snett och vint, med foton som inte matchar ramarna, och Claudia saknas fortfarande. Men nu är det uppstyrt, och tavellister ska införskaffat för att få till något vettigt. Väggen är nämligen den hårdaste jag träffat på, knappt så att bovärdens värstingslagborr tar sig igenom. Det ska bli riktigt kul att se resultatet!

kommentarer
av: linda

luna har också upptäckt tungan precis! hon leker med den, snörper munnen runt den, slickar sig runt munnen osv. sötisarna :)

2010-12-01 @ 09:10:06
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/
av: Lisa - mamma till Knut

Knut tackar! :D Jo imorgon är det Claudias tur! Men tänk, på ett halvår är dom 1 år!



Jag vågar inte lämna Knut att sitta själv! I soffan får han sitta själv, men med en kudde på sidan. Men han sitter ganska bra i soffan, men ibland tippar han när han sträcker sig efter ngt :)



Det låter som att bengalerna är välidgt lik mina Devons! Dom är oxå väldigt sociala och går man runt i huset så följer dom efter en :D knäppa katter! Jag skulle inte vilja byta ut mina små älsklningar till ngn lugnare :) jag älskar hur dom är :D men dom kan ju vara väääääldigt irriterande ibland oxå ;)

2010-12-02 @ 11:10:08
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0