Nygammal kärra

Den gamla vagnen, vår äldsta, har gjort sitt återintåg i familjen! Claudia får inte riktigt plats i liggdelen på syskonvagnen när hon är påbylsad med overall och allt. Dessutom somnar hon ofta när hon ligger i vagnen, vilket man inte alltid vill. Därför har vi hämtat hem vår gamla begagnade Emmaljunga som bott hos mina föräldrar. Och jag har köpt en ståbräda (fick ett visningsex till halva priset!). Så nu har vi ett alternativ på promenaderna. Och fullt i hallen, tur att den är stor.
Så vi har kört ståbräda med sittande bebis till dagis i ett par dagar. Vincent klarar det riktigt bra för att vara ovan, även om han vill gå en hel del. Vilket egentligen är bra om han får göra. Det gäller bara att vara ute i god tid dit man ska. Fast Claudia somnar ändå. En fråga bara: Är det fler som har två-tre-åringar som fortfarande stoppar allt i munnen? Var ligger tjusningen? Vackert vinterväder har vi i alla fall, brrr.

kommentarer
av: Malin [Foto & vardag]

Ja! Tindra stoppar fortfarande ALLT i munnen och hon är ju snart 2½..jag börjar tycka att det är rätt jobbigt..

2010-11-17 @ 23:07:27
URL: http://www.mandarinklyfta.se
av: Sandra - mamma till Molly

Åhh ser riktigt mysigt ut för Claudia :) Tokig hon är som somnar hela tiden då men hon njuter väl ;) Snart vill hon väl aldrig sova i vagnen istället :)

2010-11-17 @ 23:54:41
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Emma H

Malin: Ja jag tycker också det är rätt jobbigt, en 2,5-åring borde väl ha vuxit ifrån det där. Tydligen inte. =P



Sandra: Ja hon har flyttat in i en gammal åkpåse från när jag var liten. Den lukar lite förråd men är väldigt mysig. =) Nej precis, jag får nog vara glad att hon sover mycket och är så bra på att åka vagn. =))

2010-11-18 @ 18:46:26
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0