Rosa

Jag har köpt rätt grabbiga kläder åt Claudia på sistone (eller hur man nu ska beskriva dem). Dessutom packat upp lådan med nästa storlek på gamla Vincent-kläder. Resultat: Brist på tjejiga kläder. Jag gillar unisexkläder, gillar att sätta rosa på sonen och traktormönster på dottern, och gillar att klä Vincent riktigt grabbigt och Claudia i tjejtjejigt. Jag gillar allt det där, och tycker helt enkelt att alla varianter är roliga. Och vettiga. I alla fall, helt plötsligt uppstod ett behov av rosa i mig. Så jag traskade ner på stan med båda barnen och skaffade lite.

Två par byxor på rean - åt Claudia med rosa vägar och stadsmönster, och åt Vincent med rosa stora prickar. Dessutom fick Claudia en body med svampar (långärmade bodys är mitt favoritplagg på henne just nu, helt klart!) och en lila lurvfleecetröja med huva för att matcha Vincents. "Pacifist"-bodyn hade hon redan, present från mormor och morfar sedan innan hon föddes - personligt importerad från USA. Och fin. Och passande. =)

(Och jaaa, tjaaata inte, jag skaaa gå och lägga mig... aaalldeles strax...)

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Så roligt att läsa om vad som händer i familjen Henning-Kooistra under dagarna men varför inga bilder längre??? Dom saknar jag!

Hälsningar och kramar från Gammalmormor i Göteborg som i dag har ätit Gustav Adolfsbakelse,mums!

2010-11-06 @ 17:00:16
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Theres

Men människa! Hur orkar du vara uppe så länge?? Om du också vaknar 5-6? Jag lägger mig med Signe vid 20-21 haha :P Men annars orkar inte jag alls..

2010-11-07 @ 16:23:49
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
av: Emma H

mormor: Jag lägger upp bilder, men det är fler än dig som inte kan se dem. Väldigt tråkigt. Men jag har skrivit till blogg.se (de som har sidan där min blogg finns) och frågat vad som kan vara fel. Själv ser jag bilderna, och det är fler som gör det också. Jag förstår ingenting.



Theres: Ja jag orkar ju inte, har totalt underskott på sömn och kan knappt kravla mig upp på morgonen. Fast det har jag hunnit glömma lagom till kvällen, haha. Nej men man är så extremt upptagen av barn heeela dagen att man verkligen behöver timmarna på kvällen för att göra inget, eller sitt eget. Varva ner liksom.

2010-11-07 @ 21:23:18
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0