Världens godaste pepparkakor

Igår (söndag) jobbade Pieter och jag och barnen promenerade genom snömodden hem till mina föräldrar. På schemat: pepparkaksbak! Och inte vilka pepparkakor som helst, världens godaste, så det så. Daisys.


Vincent var riktigt duktig, kavlade med sin lilla kavel i sitt fina bakförkläde, och tryckte ut små pepparkakor i form av ånglok och granar. Med en del hjälp visserligen, och han orkade inte så länge. Men mums vilka smarriga kakor det blev! Och medan vi höll på singlade snöflingor långsamt från himlen. Stämning.

kommentarer
av: Sigrid

Vi har också världens godaste pepparkaksrecept! Mamma och pappa gjorde om det som fanns i Bonniers kokbok, ökade på kryddorna en massa. Det är så himla mycket godare när de har mycket smak, och er deg ser mörk ut så jag gissar att era har mycket smak också :) Tjocka ska de vara, och doppas i mjölk. Då kan jag äta tills jag rullar fram :D

2010-11-23 @ 11:28:57
URL: http://sigrida.blogg.se/
av: Emma H

Visst blir man lycklig av ljuvliga pepparkakor! Det finns nog en hel hög med världens godaste pepparkakor i det här landet, haha. Ja våra är också väldigt smakrika och blir nästan lite knäckiga i konsistensen. Totalt underbara. Jag kan också äta tills jag rullar, illa! =))

2010-11-25 @ 23:15:03
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0