101010! En 2,5-åring och lite kläder

Idag är ju det mycket spektakulära datumet 101010. Tänk vad man borde ha gjort idag - fött barn, gift sig, köpt hus. Inget av det har vi lyckats med, men vi kan ändå fira! Vincent fyller nämligen 2,5 år precis just idag. Och vi firade faktiskt lite, med ett paket! Jag och Vincent var i leksaksaffären häromdagen och Vincent blev stormförtjust i en fin bil (vad annars?). Jag såg chansen att öva lite på att inte köpa. Berättade alltså för den mycket bestämda lilla kille som marcherade iväg med bilen under armen muttrandes "Jag vill ha den här hemma!!!" - att vi inte skulle köpa, men att han fick önska sig den. Så kanske han skulle få den i ett paket när han fyllde tvåochetthalft. Han gick motvilligt (och med russinmuta) med på att släppa ifrån sig bilen. Och idag fanns den i ett paket, helt magiskt! "Ja ååååh!" utbrast Vincent när han slet upp pappret. Inte nog med att han fick paket av oss/mig, han fick även ett finfint sådan igår hos mormor och morfar - Bilar-duplo! Gissa om han blev lycklig när han först hittade ett paket i leksakshyllan hemma hos dem, och när han sedan såg vad det innehöll.
Claudia får hjälpa till att modella en av bilarna. =) Jag behöver nog knappt säga att vi haft en riktigt lycklig Vinnepinne här hemma idag. Jag vill förresten visa upp lite nya kläder! Claudia har fått ett par uppsättningar - först från oma och opa som semestrat/vandrat i Italien nyligen, ett par mjuka Italienstiliga vita brallor och en vinröd topp, kommer passa perfekt när julen närmar sig! Och så en tunn mjuk kofta och ett par söta bruna minimanchesterbyxor från mormor. De är nog lagom precis nu, så det blir till att prova på dottern snarast. Ska bli roligt! Imorgon kanske?!
Imorgon är Pieter ledig, och jag ska försöka pricka av så många punkter jag bara kan på min att-göra-lista. Blir nog datorförbud för min del alltså. Får se hur bra jag lyckas med det. Lite tårtbakande ska jag också hinna med, dags att göra lite bottnar inför veckans uppdrag.

Nu sover snart alla i familjen, inklusive jag. Godnatt!

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

2010-10-11 @ 11:29:51
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: gammalmormmor Maj-Britt

Hälsningar och grattis till Vincent så här en dag för sent, men bättre sent än aldrig heter det ju!

En stor kram till Vincent och kramar också till övriga familjen från gammalmormor Maj-Britt

2010-10-11 @ 11:36:12
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0