Bebisdejt och liten bulla

En väldigt trevlig grej med att ha barn och vara föräldraledig är att man får möjlighet att träffa söta bebisar och trevliga mammor. Idag hade vi besök av Theres och lilla Signe som är född dagen innan Claudia. Vi var på BB samtidigt, och nu har våra tjejer hunnit bli fyra månader och lite till. Både småttingarna och min goskille Vincent skötte sig ypperligt. Man vet aldrig med barn, men idag var en bra dag. Vi lyckades både prata och dricka kaffe, katching!
Signe fick testa Bumbon och verkade gilla den. Fast mest gillade hon nog sin tygdingelgrej. =) Claudisen har för övrig hunnit med en hel rad (spyrelaterade) klädbyten idag. När andra outfiten åkte i tvättkorgen så tog jag tillfället i akt att prova en body som bara legat i lådan fram tills idag. Den har nämligen storleken 74 och har varit alldeles för stor. Fast med barnklädstorlekarnas variation i tanken så grävde jag fram bodyn och trädde den över Claudias huvud. Visst var en aningen stor fortfarande, men den fungerade!

Så äntligen kommer den fram i ljuset - en superfin body överöst med kanelbullar, present till Claudisen från min äldsta kompis Anna. Vincent, kvicktänkt som han är, utbrast genast när han såg lillsyrran: "En liten bulla!" och började knåda den lilla bullmagen med ett "Rulla rulla liten bulla... ". Därefter fortsatte han med en bebislek som mormor brukar göra: "Spring efter vatten, spring efter vatten, ööös iiiii, ööös iiii..." Och jag min lyckost hade redan kameran i handen. Fast visst hade jag mer än gärna haft det här ögonblicket sparat med ljud och allt.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åhhh, spring efter vatten leken tycker Molly är sååå rolig :) Och den där bodyn såg jag på Lindex förut och tur Molly inte äger en sådan nu när jag inte äter sånt ^^

Så söta Signe och Claudia är tillsammans :)

Vi ses imorgon! :)

2010-10-13 @ 22:54:42
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Malin

Hehe sötungar! :)

2010-10-13 @ 23:28:50
URL: http://Www.mandarinklyfta.se
av: Lisa - mamma till Knut

Ååå vad jag blir avundsjuk att ni bor så nära varandra! Jag och Knut hade hemskt gärna velat hänga med er oxå! =/ men jättekul att ni lyckas hinna med en träff :D

2010-10-13 @ 23:33:22
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Theres

Vad fina bilderna blev! :)



Jag ses gärna snart igen! :D

2010-10-14 @ 07:54:50
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
av: Elsa

De är så söta de där barnen du har! :D

2010-10-14 @ 09:52:52
URL: http://barnbus.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0