En kär ägodel

Jag tänkte visa upp en grej som jag blir lite smått lycklig av varje gång jag hittar den i en låda. Ibland får den stå uppe i en hylla eller sitta på en vägg, men sedan packas den undan igen. Den har liksom ingen självklar plats. Den är knappast vacker, men den är full av känslor...

Jag är fjorton år igen och älskar fotboll. Väggen är tapetserad med Dahlin, Brolin, Thern, Schwartz, Henke Larsson med dreads... Det är fotbolls-VM i USA, tokvarmt och galet stort! Det perfekta mästerskapet, varje match är en thriller, semifinalen oj oj oj, bronsmatchen oj oj oj oj oj. I början av VM:et faxade jag en lycka-till-hälsning till laget. Gissa min lycka när ett brev dimper ner i brevlådan adresserat till mig, och när jag i brevet hittar denna:

Ser ni hur lyckan lyser i mina fjortonåringsögon? Känner ni glädjen ända ner i magen? Tänk va, vad en bit papper med lite tusch på kan göra... (och ja, det är riktiga autografer allesammans, inget tryckt, allt alldeles på riktigt).


kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åhh vilken lycka! :D Den där borde du ha på väggen jämt! :)

2010-10-04 @ 23:11:32
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Linda Medelberg



Åh åh åh, det är samtidigt när jag också hade posters på väggarna med detta landslag. =)

Jag förstår din lycka. Jag fick Brolin's autograf ner i brevlådan.



Härligt Emma =)

2010-10-04 @ 23:33:58
av: Elin

Coolt! Men altså, vem är tjommen längst ned till vänster, och är han inte skrivkunnig? :p

2010-10-05 @ 18:40:45
av: Emma H

Sandra: Ja om jag hittade en perfekt plats åt den så skulle den få sitta uppe! Men väggarna fylls ju av så mycket annat. Så tills vi bor större och jag skapar en bra plats så får jag nöja mig med att njuta av tavlan i perioder. Det är faktiskt lite kul att bli återpåmind om den med jämna mellanrum.



Linda: Det var härliga tider, när man var liten och fotbollstokig! Och Brolin var i kanonform. =)



Elin: Hehe, ja du. Jag har vetat vad han heter men har glömt. Han blev skadad innan VM (har jag för mig) och fick aldrig åka till USA, stackarn. Därför kunde han inte heller skriva ner sin kråka.

2010-10-06 @ 23:02:29
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0