Jag vill sova!

Hur ofta händer det? - att sonen kommer hem från dagis, glad men trött, tittar på mig och säger bestämt: "Mamma, jag vill sooova!" Ingen tvekan om att han får som han vill. Lunchen kan man alltid ta någon annan gång. Det var igår. Idag frågade Pieter om Vincent ville ha lunch, och den lille svarade: "Ja, men först vill jag sova!" Han börjar få koll på vad han vill, och tänk att han faktiskt VILL sova ibland. Otroligt.
Nu ska Claudisen få lite morot, eller ja - först blöjbyte om man ska gå efter lukten. Sedan väcker jag Vincent och klär på båda barnen för en promenad mot mormor och morfar. Ska lämna tillbaka filmen vi såg igår på hyrstället - Yes, jag och Linnea hyrde film (hennes födelsedag till ära), urmodigt och helmysigt! Tim Burtons Alice i Underlandet såg vi, rätt bra, fin! Kanske att jag promenerar till klädbytardagarna vid Elsborgskyrkan innan vi går mot föräldrarna, eller nja... det är ju en rätt rejäl omväg. Vi får se. Oj vad det skrikgnälls bakom mig nu, bäst att ägna minstingen lite uppmärksamhet.


kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0