Mamma vs. katt

Ja alltså, jag och Aries för ett evighetskrig. Jag trodde att det kunde bli knepigt med amningen för att Vincent kanske skulle bli svartsjuk och känna sig utanför. Inga problem där. Istället är det Aries som bara inte ger sig. Så fort jag ger minsta antydan till att sätta mig i mitt soffhörn (där jag nästan alltid ammar) så kommer hon smygandes. Klättrar upp i fönstret brevid mig och börjar dryga sig - jama och välta ner allt hon kan hitta. Jag har en blomspruta med vatten som vapen. Sprutar på henne när hon sätter första tassen i fönstret, varpå hon jamar och traskar iväg. Sitter en stund och slickar sig torr och återvänder sedan. Gång på gång på gång. Hon ger sig ALDRIG. ...inte jag heller...
Och här är den lilla tröttsnuttan som inte vet alls vad för ståhej och splittringar i familjen hon orsakar. Mamma vs. katt, ojoj. På tal om dagens outfit (kläderna hon hade på sig idag alltså - dvs på bilden ovan) - Storleken på barnkläder är en helt egen historia. Claudia mätte för ett par veckor sedan 65 cm på höjden. Hon är av medelvikt. Ändå har hon ovanstående matchning, en något för trång body i stl 68 och ett par väldigt välsittande byxor i stl 56. Vad säger ni om den saken?

(Och för den intresserade: Bodyn är Name It, byxorna PoP, strumpor Villervalla, dregglis Pippi, favvosnutte från Teddykompaniet.)

kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut

Haha vilken rolig katt :D

2010-10-10 @ 21:57:50
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Linda Medelberg

UNDERBAR kattbild =)



vad har du för kamera Emma?

2010-10-11 @ 00:33:40
av: Magda

Tycker inte att det är så konstigt med hennes kläder. Name it är små i storlekarna och PoP är stora i storlekarna i vissa an sina kläder i alla fall. :-)

Kul katt du har!! :-)

2010-10-11 @ 09:45:18
URL: http://knorten.blogspot.com
av: Emma H

Lisa: Ja hon är rätt rolig, eller dryg. =))



Linda: Tack! =) Jag har en Canon EOS 50D och fotar oftast med ett fast 50-objektiv (1.4)



Magda: Okej men då stämmer dina iaktagelser iaf. Men det ändrar inte på faktum att samma storlek kan vara så totalt olika stora. =) Jag lär packa upp stl 74-lådan nu när jag nästan precis öppnat stl 62-68-lådan. För där kan ju också ligga kläder som typ passar redan. Jag bli så förvirrad. =))

2010-10-11 @ 13:34:17
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0