Månpoesi

Det har varit riktigt fina höstdagar hela veckan. Förutom en dimmig morgon (också mysigt), så har vi om morgnarna promenerat mot dagis under en klar och höstkylig himmel. Solen har kämpat sig uppåt snett framför oss, och snett bakom oss - högt på himlen - har en vit måne vandrat. I tisdags (28/9) berättade Vincent för mig:

"Mamma, där ser vi månen! Den ser allstede ut som ett tuggummi. Man kan tugga på den!"
Idag är det oktober, hjälp vad fort hösten går. Njöt i alla fall lite av den under en promenad runt Tisken idag. Jag gick med barnvagn med sovande Claudia, Vincent cyklade på sin röda springcykel, och Pieter joggade åt motsatt håll dubbla varv. Det är förresten en väldigt fin och binär dag idag, 100101. Noterat!

kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut

Jo, våra små blir bara större och större :D



Idag fick Knut äta palsternacka igen till lunch och det gick lika bra som igår :D jag skulle oxå vilja testa ge gröt till kvällen! Jag vill att han ska börja sova längre på nätterna.. men jag ska ringa till den adnra bvc sköterskan på måndag! Den bvc skötreskan vi har hon är gammal och är gammaldags, hon tycker inte att man ska börja med smakportioner nu. Så det är ingen idé och prata med henne om man, men däremot den andra sköterskan tycker att man ska börja vid 4 månader! Så jag tänkte att jag ska ringa till henne och få lite tips och sånt :)

2010-10-02 @ 12:26:28
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Emma H

Låter som en bra plan att ringa den vettigare sköterskan! Jag är övertygad om att man känner sitt eget barn bäst. Är våra små redo för smakportioner så är de, och är de inte det så visar de det. =)

2010-10-02 @ 23:19:02
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Elin (strumpan)

Men åh vad han är söt lilla Vincent! Allstede borde bli ett riktigt ord tycker jag, det låter fint.

Isabelle ville också ta månen härom dagen;

"Titta mamma, månen! Jag hämta pallen!" hi hi.

Dom är för underbara!

2010-10-05 @ 00:34:27
av: Emma H

Hihi, ja visst är det poetiskt! Allstede... =D Men åh, Bellan är ju för söt hon med! De är helt klart underbara, våra barn. Tänk att man får vara med om att följa små människor i livet!

2010-10-06 @ 23:38:00
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0