Syster och bror, liten och stor

Visst får man vara så där föräldramallig om sina egna barn? De är ju allt bra fina... "Claudia, när du blir stor, då blir du stor!"
Och så tänkte jag visa upp förra helgens två tårtor. Jag har bloggat om dem på min tårtblogg redan (kolla in den här för att läsa lite mer om tårtorna: Tårthumlan) Det blev lite nattjobb som vanligt, det är nästan ofrånkomligt. Dagarna liksom bara försvinner iväg i amning, handling, matlagning och blöjbyten. En del mys och lite skratt däremellan, och rätt mycket lek med bilar. Nåja, tårtor var det ja:
Undrar om jag lyckas stänga av datorn innan klockan passerar elva för en gångs skull... Jag har tio minuter på mig. Godnatt!

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

torsdagkväll den 21 okt! Härliga barn och härliga tårtor!

Jag skulle så gärna vilja ha ett kort på Vincent och Claudia tillsammans , helst ett av dessa där dom ligger på magen,det är så gulligt tycker jag! Det behöver inte vara så stort ,jag tänkte att ha det i min väska och visa för vänner och bekanta!

En stor kram till hela familjen från Gammalmormor i Göteborg!

2010-10-21 @ 23:47:07
av: Lisa - mamma till Knut

Vad gulliga dom är Vincent och Claudia :D



Jag funderade om jag skulle göra en hallowentårta, men kakburken kan inte garantera att jag får hem alla grejjor innan nästa fredag... och då är det som lite onödigt att beställa oranga sugarpaste tycker jag, för jag ahr ju ingen användning av den efter hallowen! =/

2010-10-22 @ 19:50:52
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Emma H

Mormor: Det fixar jag så klart, och skickar till dig! En stor kram tillbaka från oss alla!



Lisa: Hm, jobbigt att inte veta om grejerna kommer fram i tid. Men du kanske kan antingen göra egen mmf och färga med lite karamellfärg (om du inte har pastafärger hemma). Det fungerar också, även om det är lite blötare så du får inte ha i för mycket. Blanda lite rött och lite gult så blir det orange. =) Eller om du köper färdig marsipan. Då kan du ju köpa rosa och blanda i lite gul karamellfärg bara. Det borde fungera...

2010-10-22 @ 21:28:11
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: mormor/ gammalmormor Maj-Britt

2010-10-22 @ 23:13:28
URL: http:// www.sitamoia.blogg.se/
av: mormor/gammalmormor Maj-Britt

Tack Emma,det ser jag fram emot! Roligt att kunna visa dom gulliga små barbbansbarnen för släkt och vänner!

Ha det så bra önskar mormor/gammalmormor!

2010-10-22 @ 23:17:20
URL: http:// www.sitamoia.blogg.se/
av: mormor/gammalmormor

dom gulliga små barnbarnsbarnen skall det vara förstås!!!

2010-10-22 @ 23:20:19
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0