Busbesök och rullande bebis

Idag somnade Vincent när vi traskade hem från dagis. Han var inte på topp när jag hämtade honom, men jag fick iaf i honom en smoothie och några russin. Gav honom napp och elefanten när han blev för grinig, och strax innan vi kom hem kröp han ihop och slocknade. Det fanns inte mycket annat att göra när vi kom hem än att dra av honom de blöta regnkläderna och bära in honom till sängen. Jag lät honom sova i två timmar och så fick han lunch när han vaknade. Bra på ett sätt, för han äter bättre när han är pigg.

Efter en stund fick vi besök av öppna förskolan-kompisar som numera är tre i syskonskaran. Noah och Sam har fått en lillebror, Theo. Vad stor Claudia såg ut plötsligt brevid den lilla tvåveckorsbebisen. Jag har fått en jättebebis! Det gick vilt till när de tre stora grabbarna röjde runt, men de leker bra tillsammans. Och jag hade trevligt med Linda. Skönt att träffa andra småbarnsföräldrar, man är liksom lika förvirrade och splittrade.

Så mycket mer har inte hunnits med idag. Pieter har hållit föredrag med jobbet på dagen och spelat med Passion Play på kvällen. Linnea tittade förbi en sväng. Imorgon är Pieter ledig, då ska jag på möte inför mitt personliga träningsprogram. Är rätt opeppad just nu efter mina förkylningar. Får hoppas det känns bättre efter mötet.

Igår och idag har Claudia övat på att rulla från rygg till mage. Hon har inte kommit helt runt än, armen fastnar fortfarande, men hon är näranära och nu försöker hon verkligen. Så kul att se! Jag hejar på allt jag kan.







Man blir rätt trött av allt gymande. Det är ansträngande att vara liten. Godnatt!



kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Molly ät också riktigt nära på att rulla runt helt men den där armen är bra busig ;)

2010-09-21 @ 22:54:16
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0