Höstjacka och Öppnis

Jag har varit på höstjackejakt åt Vincent, och igår slog vi till på en Polarn&Pyret. Dyr men riktigt bra (och fungerar dessutom som regnjacka så det slipper vi köpa till), och den finaste av alla jag kollat på dessutom. Varför finns det så mycket tråkiga jackor? Jag trodde barnkläder skulle vara färgglada och roliga, fast det kanske bara gäller bebisar? Jaja. Jag fick utnyttjat en rabattkupong på 20% hos PoP iaf, så priset blev inte allt för blodigt. Det blev en i stl 104 så jag hoppas han kan ha den även i vår.

Idag var Lasse (pappa/morfar alltså) här hela förmiddagen och hjälpte mig med barnen. Skjutsade till och hämtade Vincent från dagis, och gick och handlade med Claudia. Det betydde att jag fick en chans att baka och greja till de tre tårtorna jag ska göra. Göteborgska karuselltårtor blir det, fast med lite annan dekoration. Kolla in min tårtblogg för lite mer karuselltårtesnack: Tårthumlan


Efter att Vincent kommit hem från dagis, ätit och sovit så gick vi till öppna förskolan. Ett och ett halvt år sedan jag var där senast, men minst lika trevligt. Och bara en minuts promenad hemifrån. Vi går på öppnis i Centrumkyrkan (tror jag den heter). Först fika - tio kr för kaffe/te, mjölk, mackor, skorpor, bananer och lite ditt och datt. Perfekt barnfika! Sedan sångsstund i den stora salen. Vincent röjde mest runt som vanligt. Sedan lek en trappa upp - där finns flera rum med leksaker och målarverkstad. Vincent lekte med bilarna, motorcyklarna och bilgaraget mest hela tiden, helt uppslukad. Claudia var en nöjd och glad bebis under de två timmar vi var där. Sedan somnade hon på en halv sekund när hon väl hamnade i vagnen med nappen och snutten. Jag tror allt vi har fått en liten gladfis i familjen.

När det var hemgångsdags röjde Vincent, Noah och Sam vid trumsetet. Brorsorna Sam 2,5 år och Noah (eller "Noova" som Vincent säger) 4,5 och deras mamma träffar vi lite då och då. Vincent gillar dem (och jag med så klart) och pratar ofta om dem. Och sedan klinkade Vincent glatt på pianot. Han är allt en liten blivande musiker, den grabben. Vi ser fram emot torsdagseftermiddagarna och öppnis, där syns vi nog varje vecka den här hösten och vintern.

Nu blir det mer tårtbak!



kommentarer
av: Icka

Men Emma!!! Jag har också tittat på den jackan! Den är så himla snygg.

Jag håller med om att det är så tråkiga färger... ;)

Gus ska nog få en Molo overall. Den regnbågsfärgade.



Claudia växer som ett litet ogräs! Hon är så otroligt söt.



Bamsekram- som vanligt önskar jag att vi bodde lite närmre varandra....

2010-09-02 @ 22:31:38
URL: http://blog.olicka.se
av: Gammalmormor Maj-Britt

torsdagkväll den 2 sept! Hej Emma! Oj. vilken jättefin jacka som Vincent har fått och tänk vad duktig lilla Cladudia är nu som kan hålla huvudet uppe så bra och så gullig hon är! Det låter trevligt med öppna förskolan! Det här med att Vincent inte får gå på dagis mer än 3 timmar och du tycker att det skulle föräldrarna beestämma själva och då föreslår jag rösta på Kristdemokraterna den 19 sept. för dom vill införa det att föräldrarna själva skall få bestämma för sina barn och inte kommunen!

Kram till hela familjen från Gammalmormor! PS. Lycka till med tårtbaket!

2010-09-02 @ 22:37:04
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Emma H

Icka: Åh den Molo-overallen är fin! Fast jag har tänkt trycka i Vincent i samma overall som han hade förra säsongen, undrar hur det kommer gå... =)) Ja, vi skulle bott närmre varandra helt klart.



Mormor: Ja Claudia är så duktig så, och på god väg att bli en riktigt glad och nöjd liten tös. (Men nejnej, inga Kristdemokrater. Det finns mycket bättre partier att rösta på om man vill få det bra som barnfamilj.)

2010-09-02 @ 22:47:11
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0