Kalla fötter

På en vecka har det blivit höst. Man kan känna det i luften, den är friskare, kyligare, klarare, lättare att andas. Man kan märka det på att barnen inte svettas av långärmat inomhus, och att vi just köpt höstjacka åt Vincent. Men framförallt märker jag det på mina fötter. Under sommarmånaderna går jag nästan enbart runt barfota, känner mig härligt fri. Resten av året slår mysgenen till och jag kurar in mig i raggsockor. Mina fötter har på ett par dagar helt bytt skepnad:

Välkommen mysiga årstid med levande ljus och stora koppar hett te! Min favoritårstid! Bara regnet inte tar över för mycket. Soliga höstdagar är de bästa dagarna. På lördag önskar jag mig just en sådan dag.

På tal om lördag så har min godisavhållsamhet rämnat idag. Anledningen är festen. Efter lördag börjar den stora nyttigheten. Då är det helslut på godsaker, då ska maten bli nyttigare och portionerna mindre, då drar träningen igång på allvar. Just nu är läget riktigt dåligt. Jag var på väg in i en rejäl förkylning nyss, men mirakulöst nog verkar den ha klingat av utan att bryta ut för fullt - och utan att jag märkt det. Jag har alltså inte tränat, och idag blev det lite "sista chansen-choklad". Den var faktiskt inte lika god som innan jag slutade, alldeles för söt. Ett gott tecken! Godislösheten kommer förhoppningsvis gå alldeles utmärkt.

Nu mer Sopranos. Imorgon blir det tårtbak för hela slanten! Lasse hjälper till genom att skjutsa Vincent till dagis och sedan underhålla Claudia en stund.



kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Är det bara jag som inte kan se dina bilder? :( Det är bara en liten vit ruta med ett rött kryss i. Det var lika igår när jag läste din blogg :(

2010-09-01 @ 23:08:43
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Elsa

Åh, jag älskar också hösten. Morgonkaffe när det nästan är mörkt ute, löv i en massa fina färger, mys med en bok och ett trött litet barn under en filt i soffan...



Din blogg är härlig att läsa! Jag smygläser lite då och då ska du veta!

2010-09-02 @ 19:42:27
URL: http://barnbus.blogg.se/
av: Emma H

Sandra: Jättekonstigt... =/ Vet inte varför. Var det första gången igår som det inte fungerade, eller har det varit så tidigare?



Elsa: Tack! =) Kul att du smygläser, jag vet ju inte alls vilka som brukar kika in här förutom de som kommenterar. Hösten är helt klart den mysigaste årstiden, har alltid gillat den bäst. Jag är ingen värmedyrkare precis. Har aldrig legat på stranden och tryckt.

2010-09-02 @ 22:20:38
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0