Lördagsnöjen

Idag trotsade jag, Annette och barnen regnet (som iofs gav upp rätt snabbt som tur var) och gick en sväng till Bondens marknad. Vi är som oftast lite sent ute, jag och min mamma - vi brukar planera att gå dit redan när första gången är i augusti men lyckas sällan förrän någon av de sista gångerna i slutet av september. Man skulle kunna gå dit varje helg, smaka goda ostar och köpa hem kravmorötter och fina tomater. Mysigt är det, och gott.

Vincent tyckte tramptraktorerna var häftigast och ville knappt gå därifrån. Vi som skulle kittla hans kunskapstörst med astrar, polkabetor, renkorv och goda kakor. Nåja, kakorna var poppis i alla fall. Och Annette fick tag i sin favoritmarmelad - hallon/choklad.

Efter marknaden promenerade vi upp genom Elsborg till café Bagarstugan vid gruvan. Försökte äta lunch men Vincent var allt annat än intresserad. Han skulle röja runt i den stora trädgården. Men vi hade trevligt ändå, om än inte så lugnt och behagligt, men när har man det med en 2,5-åring? (svaret är: När han sover.)



På väg neråt stan igen kikade vi in på Spillevinken (barnklädesbutiken) och fick med oss tre tröjor och två byxor därifrån (och Vince fick köra lite mer traktorer, och rida gunghäst). En av tröjorna hade jag undanlagt sedan ett specialerbjudande på Facebook (kolla in Spillevinkens auktioner och andra specialerbjudanden på deras facebook-sida). De andra kläderna shoppade mormor åt dottersonen. Nu har han lite nya mjuka (och fina!) kläder inför vinter-/overallsäsongen.

En tråkigare sak var att barnvagnen plötsligt sa "knakelibrak" när Vincent satt lite för högt upp. Kul... inte. Ena metallröret gick nästan av. Nu har Pieter spjälkat röret med hjälp av lite prylar som Lasse som rotade fram. Vad jag avskyr att prylar alltid går sönder, försvinner och får oborttagbara fläckar. Hopplöst! Anyway, tillbaka till trevligheterna - här är de nya kläderna på min lille fotomodell:

Ugglebyxorna har jag gått och kikat på länge, och nu låg de i ett reapaket tillsammans med den orange tröjan. Den beiga tröjan är den jag lagt undan sedan tidigare. Och de rosa/lila-randiga byxorna och lila tröjan kunde Annette inte motstå, och jag tycker också de är superfina. Dessutom är de tillverkade i ekologisk återvunnen bomull. Och supermjuka!

Imorgon ska Vincent simma med sin morfar och på eftermiddagen hitta på något skoj med oma och opa. Vi andra ska gå till vallokalen. Och så var ännu en vecka slut.



kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0