Mössor på posten

Idag låg ett litet paket på dörrmattan när jag kom hem med barnen från dagis. Alltid lika roligt! Det var min mössbeställning, en mössa åt varje barn - sydda på beställning av Stjärnöga (www.stjarnoga.se), alias Ann-Sofie från Orsa. Båda mössorna är vändbara så att de kan se ut på två olika sätt. Här är mina små modeller:
Jag börjar bli lika mössgalen som många andra småbarnsmammor märker jag. Det är så kul att sätta fina saker på småttingarnas huvuden, nu när det verkligen börjar bli kyligt dessutom. Just nu visar termometern på balkongen +7 grader. Brrr.

Idag har Vincent och Lasse varit och badat på Lugnet. Och så har jag varit på politiskt möte. Funderar seriöst på att börja engagera mig lite mer igen. I så fall siktar jag på en plats i skolnämnden så att jag kan slåss för en bättre förskolepolitik i den här kommunen. Men vi får se.

Tänkte avsluta med att vara lite lagom ytlig, dags för dagens outfit! Vincent har tröja och byxor från Katvig, strumpor från Lindex. Claudia har body från Åhléns, byxor från PoP (båda från när Vincent var bebis) och dregglis från ImseVimse.
Jag och Pieter sitter för tillfället i soffan med glass och te och kollar på Sopranos. Snart har vi tagit oss igenom hela dvd-boxen. Då blir det till att hitta någon ny serie (jag är lite nyfiken på MadMen), eller kanske nästa säsong av Desperate Housewives. Hoppas ni alla har en mysig måndagskväll!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åhhh Sporanos. Jag och Daniel plöjde igenom hela boxen förra hösten och det var dystert när det sista avsnitter var slut. Vi har funderat många gånger på vad vi ska se nu men 1 år senare har vi inte kommit på något än. Ska nog diskutera det här med honom när han kommer hem snart. Älskar att ha något att se på när man myser i soffan :)



Snygga mössor och här har du nog en som blivit lite mössgalen åt Molly fast det kanske inte är så konstigt när jag själv är mössgalen och har alltid varit det :P

2010-09-27 @ 23:56:33
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Mikaela

älskar grävmaskinstyget! smart mössa med som man kan vända färg på när man önskar :)

av: Gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Jag har just sett på din blogg och såå jättegulliga de små barnen är i sina nya fina mössor och praktiska är dom ju också när man kan vända på dom och få lite omväxling emellanåt!

Hoppas att du är riktigt bra nu från dina förkyöningar och influensan och att du känner dig starkare nu!

En stor kram till hela familjen från Gammalmormor!

2010-09-28 @ 22:29:18
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0