Ett extra barn i familjen

I natt sover Saga över hos oss. Hon är här ett dygn ungefär. Det är trevligt, Vincent dyrkar Saga och gör allt precis som hon gör det. Lustigt det där (fast inte så konstigt egentligen) att större/äldre barn nästan alltid blir någon form av idoler. Claudia ser upp till Vincent, Vincent till Saga. Det är väl så man lär sig mest av vad livet har att bjuda på. Just nu ingår mest bus i den undervisningen.

Förresten: Oj vad björkarna fick fart i påskhelgen! Nu är världen så där ljusgrön som när den är som allra finast.



Vincent somnade alldeles nyss, här ute i soffan hos oss, efter klockan tio. Han somnar vid åtta i vanliga fall. Inte helt lätt för honom att ha en kompis i rummet alltså. Det började med att båda kom ut ungefär en miljon gånger, fnissandes och smygandes. Till slut somnade ändå Saga, men då var Vincent så övertrött att han bara inte ville. Men nu bar Pieter in honom till sängen i alla fall. Får väl hoppas att de sover länge (dvs till minst kl sex).

Och de där obetalda räkningarna ligger fortfarande här brevid mig. Och jag har ont i halsen men vägrar bara bli förkyld igen. Te te te. Imorgon är det visst Valborg, och min bror kommer på halvspontant besök. Riktigt trevligt!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Kika på Glitter eller på Ur&Penn. Där har de alltid fina smycken och många olika tycker jag till. Bra priser också! :D

2011-04-29 @ 23:17:13
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0