Min syhörna

I två kvällar/nätter har jag varit uppe ännu mer för sent än jag brukar. Anledningen är att jag röjt och organiserat och sorterat och grejat i min syhörna. Den del av kontoret som jag vill få till en plats där det är lätt att bara sätta sig vid symaskinen eller något annat pyssel. Utan att behöva plocka fram och plocka bort, utan att det behöver vara en så stor grej. Där har varit superrörigt men äntligen börjar jag få till det!


Visst ser väl det ut som en plats med klar potential för fina projekt?! Jag är så nöjd. Inte färdig, men nästan där. Borde ju så klart ha tagit en före-bild också så det märks hur mycket jag jobbat här. Menmen. JAG vet i alla fall hur skönt det börjar kännas. Jag gillar förresten själva organiserandet också, älskar att sortera när jag har rätt redskap/rätt förvaring.

Den vita "dokumentbyrån" är till för att jag ska kunna få till någon vettig ordning på alla mina (mer eller mindre viktiga) papper. De hamnar lätt i högar överallt och driver Pieter till vansinne. Den andra vita framför är till för tyger. Jag ska klä insidan av lådorna med med hjälp av häftpistolen (som jag är lite skraj för) så att det inte blir så dammigt inuti dem. Har gjort översta lådan hittills, klätt den med samma tyg som jag gjort med den stora träkuben. 

Den i sin tur innehåller overlock-symaskinen som jag köpt av en kollega men inte hunnit/vågat/lyckats testa än. Ska bli roligt! Där finns plats för mer men jag vet inte vad än. Plastbackarna innehåller tyger + kläder som ska namnas. I korgarna på väggen och på hyllorna ovanför skrivbordet (där min vanliga symaskin står) håller jag på att organisera för syböcker- och tidningar, mönster, knappar och annat smått. I skrivbordslådan ryms pennor, saxar, nålar och annat som jag använder mycket.

Vårt kontor var förra husägarens sovrum, därav garderoberna. Vi har våra kläder där nu med för att slippa trycka in någon garderob på vårt sovrum. Det fungerar.

Nu god natt!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0