Och där kom bakslaget...

Just nu är två hantverkare uppe i vårt badrum och skruvar tak. Så långt allting gott. Problemet är bara att vi skulle fått mosaiken levererad idag eller imorgon. Den är vad som saknas för att kunna bygga klart. Men är det någon mosaik på väg tror ni?

Nej. Lastbilschaffisen som skulle köra hit våra 9 kvm grönturkos mosaik från spanien orkade inte flytta om sin last så han lät helt enkelt bli att plocka upp vår låda, ville inte ta med den. Va??? Eh okej. Så nu får jag höra att badrummet inte kan bli klart förrän efter nyår någon gång. Och ska jag vara ärlig så är jag inte förvånad och nästan inte ens arg. För jag har gått in i det här med inställningen att hantverkare är opålitliga, byggfirmor gör en massa fel och ingenting någonsin blir som man tänkt sig, allting blir dyrare och tar längre tid. Och någon gång skulle ju också vårt bakslag komma.

Så jag är ändå rätt lugn. Har sagt åt dem jag kan säga åt att vi ska ha den mosaiken och ingen annan och de får helt enkelt ta och fixa hit den så snabbt de kan. Just nu skruvas det som sagt tak i badrummet för att förbereda för elektrikern som ska sätta in spotarna. Och rummet ser ut så här (fotat igår kväll):


Bara att sätta sig ner och rulla tummarna igen då, och fortsätta leta tillfälliga duschmöjligheter på andra håll.

kommentarer
av: mamma Annette

Vad trist! Ett julbad hade väl suttit fint förstår jag. Jag fixar en extra barnbadbalja, kanske idag.

2011-12-13 @ 14:29:38
av: Sigrid

men JAG blir förbannad! Jag hoppas att ni inte ska behöva betala mer bara för att hen är lat??

2011-12-13 @ 15:06:41
URL: http://sigrida.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0