Tillbaka i stan + måndagslista

Igår kväll anlände vi stan igen, jag plus son, efter en lååång tågresa. Vi var trötta men väldigt nöjda med vår Göteborgsweekend. Lovar uppdatering om helgen och även om badrummet. Men först sömn, jobb, luciaförberedelser, uppackning och återhämtning. Det är mycket nu.


Kortet föreställer Creutz lave vid Falu gruva och jag fotade vid julmarknaden härom veckan. Det är en del av Faluns silhuett som är väldigt tydlig och ständigt dyker upp på näthinnan. Jag målade av den första gången i lågstadiet i något projekt.


Tänkte köra en liten måndagslist också, för det behövs. Idag är jag glad över...

... att det blev en så lyckad helg trots ösregn och storm med orkanvindar.
... att allt i badrummet är färdigkaklat förutom delarna som ska vara mosaik.
... att det är lucia imorgon (bara jag orkar upp för morgonlussandet).
... att jag mår skit idag, det betyder att resten av veckan bara kan bli bättre.
... att julkorten har kommit och de är så fina! Bara det stora jobbet kvar. ;)

kommentarer
av: Brassemamma svarar

Härligt sätt att se på saken (... att jag mår skit idag, det betyder att resten av veckan bara kan bli bättre.)!

Jag har varit inne på din blogg några gånger men tror inte att jag har sagt att jag tycker den är väldigt fin! Väldigt snyggt allting och trevlig läsning.

2011-12-12 @ 16:57:42
URL: http://brassemamma.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0