Äta frukt the bebis way

Claudia vill så gärna äta frukt, så stora bitar det bara går. Hon får suga på apelsinklyftor ibland (t ex) men jag vågar inte riktigt det längre. Hon biter så lätt av för stora bitar (trots att hon inte har några tänder än). Men så dök plötsligt minnet upp, av den här fruktätargrejen som vi köpte när Vincent var i samma ålder, från Nuby. Den är ju klockren!


Jag öppnade ett köksskåp, rotade runt lite, och tadaa - där var den! Perfekt!

Jag är lite skraj vad gäller att låta Claudia äta mat i bitar. Hon har ju inga tänder. Fast hon behöver öva likväl, och hon gillar det ju. Mackor i minibitar får hon numera rätt ofta och det älskar hon. De holländska smörgåsgenerna är tydliga (Vincent har dem också, mackor är bäst). Små gurkbitar har hon också fått ett par gånger, och ägg. Undrar just när tänderna tänker dyka upp. Ingen brådska!

kommentarer
av: linda

åh, är den bra den där? har funderat på den fleeera gånger. senast idag när jag såg den i en butik. de finns både med sånt nät, men också som en napp med en massa hål i. vet inte vilken som är bäst?

2011-02-25 @ 22:20:09
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0