Helgprommis till Spillevinken

I lördags behövde familjen ut och få lite frisk luft. Solen sken från en klarblå himmel. Fast mitt i vintern som det är så fick vi ändå inte många solglimtar på oss förrän den sjönk ner bakom husen. Lite ljus fick vi i alla fall, en kik in på Spillevinken, och så en snabb lekstund på nya lekplatsen i Elsborg innan vinden friskade i lite för mycket och vi drog vidare.
Jo det blev lite shoppat. Jag hade en grej undanlagd och föll för ytterligare en. Vilka plagg det är får ni vara nyfikna på ett tag, visar upp dem en annan dag. På väg hemåt stannade vi till på OKQ8-macken och blev lite Järnet-nostalgiska. Vi bodde i närheten för ett par år sedan och brukade hämta våra postpaket på macken. Pieter (iklädd vårjacka eftersom temperaturen pendlar kring plusstrecket, hrm) tinade lite medan Vincent och han fikade på varmkorv. Sedan hem via mataffären. Där är vi ungefär varje dag. Sånt är livet utan bil.

Idag regnade det när jag gick mot jobbet, inte roligt. Är det vinter så ska det vara vinter, så tycker jag. Får väl hoppas att trenden vänder tillbaka och att vi får en månad eller två med sju-åtta minusgrader, massor av snö och strålande sol. Jag vill ju hinna ta den där efterlängtade skidturen innan våren kommer. Har inte åkt på två år (förra vintern var jag ju på tjocken). Att det ska vara så svårt att ge sig ut.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0