Tygleverans!

Nu har jag hämtat ut paket nummer två och tre med tyger! Jag beställde från tre ställen samtidigt, NeaNobelle, JNY Design och Stoff&Stil. Jag ville ha lite tyger att välja mellan, känna på olika kvalitéer och ha en hyfsad grund att stå på vad gäller material så att mitt lilla (eller ja, stora) projekt verkligen blir av. Förutom tyger har jag beställt lite tryckknappar och lite kantband. Vet inte om jag är ute och seglar eller om jag har köpt rätt. Om någon sykunnig kikar in här så ge mig alla råd du har! Jag kan behöva det.
Hos NeaNobelle kunde man beställa provbitar av tyg, så förutom min beställning där (tygerna på den undre bilden) så undrade jag om de kunde skicka med prov på några olika sorters tyger. Jag berättade vilken nybörjare jag är och att jag inte har någon vidare koll alls. Och tänk va, vilken service man kan få av vissa människor:
En alldeles egen liten fusklapp har jag fått, gillas gilllas! Den där viscosejersyn föll jag för, så lite sånt måste nog beställas hem nästa gång (vilket iofs lär dröja eftersom jag har bra med tyger nu). Annars är jag väldigt nöjd med mina beställningar, mest bara riktigt mysiga tyger.
För övrigt verkar det finnas oändligt många duktiga människor där ute som syr fina barnkläder. Det är bara att surfa runt och bli inspirerad! Till exempel av "Blomma åker vagn"s byxdressar och retrobrallor, "Makrill design"s kanonfina kläder, "Doris och Assar"s mysiga bodysuit, Mockolini"s mysdress med luva eller snuttefiltar från MammaMia. Som synes kan man försvinna in i en oändlig värld av barnkläder och tyger och modeller.

Några riktigt bra tips hittar man också emellanåt. T ex från Karinottilia. Och så måste jag ju nästan beställa lite egendesignade tyglappar från World Wide Label att sy på mina kommande alster. Om någon tycker att jag börjar bli övermodig så är det troligtvis helt korrekt. Dags att inta sängläge nu. Eller egentligen för länge sedan. Som vanligt.

kommentarer
av: Mikaela

vilka gottigheter!! det lockas av köpsug! Det ska bli så spänannde att få se vad du komponerar ihop!!

av: linda

åh, det är ju så roligt att sy! blir jättesugen nu ju.. barnkläder är ju så tacksamt också, mysiga tyger och det går fort!

2011-02-06 @ 09:39:54
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/
av: lovisa

sjukt söt header!

2011-02-06 @ 09:51:14
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? Det är en helt ny, fräsch filmblogg med massor av riktigt grymma filmtips!



Gillar du Filmster kan du följa oss via både Bloglovin' och Facebook! Ha en riktigt bra och filmrik söndag!

2011-02-06 @ 09:55:17
URL: http://www.filmster.se
av: EMMA & FILIPPA

söta tyger:D

2011-02-06 @ 10:17:41
URL: http://filippaoemma.blogg.se/
av: Sandra - mamma till Molly

GAH! Snygga tyger! :D Har faktiskt sytt några dregellappar åt Molly och snuttisar och det gick bättre än väntat. Har lust att sy lite sommarkläder åt Molly som linnen, små shorts och klänningar men vill vänta till våren kommer. Balkongen är nämligen en liten oas att sitta och pyssla på när solen värmer lite :D



Denna sida är min favorit bland barnkläder, sååå fint: http://alskadehjartegryn.blogspot.com/



Lycka till med sömmarna och sy dig nu inte i figret!! ;)

2011-02-06 @ 16:05:18
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0