2010 i bilder

Tvåtusentio har varit ett väldigt händelserikt år i världen med vulkanutbrott, terrorattentat, riksdagsval, oljeläckor, orkaner och jag vet inte allt. Men på hemmafronten har det varit bra mycket lugnare, om än lite smått omvälvande på samma gång. Vi har ju faktiskt satt ett liv till världen. Här kommer mitt år i bilder...


januari - äntligen fick vi en glimt av lillskrutten - en flicka!

februari - riktig vinter, och Vincent var inte överförtjust

mars - jag prickade 75% av graviditeten och började tårtblogga för Pralin

april - Vincent fyllde två år och jag bakade honom en Blixten-tårta

maj - familjeresa till Kolmården innan bebis, min mage var gigantisk

juni - Claudia Emma Louise föddes 3 juni på beräknat datum

juli - semester hos gammalmormor i Göteborg och sommarstugan i Bohuslän

augusti - jag fyllde 30 och vi var på två olika bröllop

september - 100-årsfest & välkomstceremoni (Claudia 0, jag 30, min pappa 70)

oktober - Claudias första smakis och Vincent blev 2,5 år 101010

november - tvåbarnsliv ojoj, härligt och slitsamt

december - Sinterklaas, jul, skidåkning och en halvårsdotter

Det var året. Vad fort det har gått, fast ändå inte. Jag ser verkligen fram emot nästa år och att uppleva det tillsammans med Pieter och våra barn. Vi har ett treårskalas och ett ettårskalas att se fram emot, och en Italienresa och troligtvis minst ett kompisbröllop, bland annat. Men först fortsättningen på en riktig kanonvinter, nu måste jag bara bli lite bättre på att ta mig ut och uppleva den. Men först som vanligt - sova.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Ett härligt år! Blir lika fascinerad över att se ul-bilden på Claudia som att se Mollys. Helt sjukt att de liksom är dem på bilden! :D

Åhhh, ska ni resa till Italien, vart? Äsch, du får berätta mer imorgon när vi ses istället! :D

Sov gott!

2011-01-03 @ 00:00:13
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Lisa - mamma till Knut

Sorry för sent svar! Har helt och hållet glömt bort att svara dig! Jag har inte gjort ngn dillfisk, men purjolöksfisk och så lax har jag gjort. Är det ngn av dom recepten du söker?



Knut tycker jag blir bara bättre och bättre på att sova och jag tycker att hans hela nättern blir bara tätare och tätare. Snart hoppas jag att han sover hela nätter varje natt :D hur ofta vaknar claudia på nätterna? Äter hon fortfarande på natten?



Gott nytt år på er oxå :D självklart slänger Knut en puss tillbaka på Claudia :D

2011-01-03 @ 12:14:01
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0