Det är Mack!

Just ja, jag skulle ju visa upp Vincents julklappar från gammalmormor. Han blev väldigt glad för dem, lite lyrisk nästan, så stort tack! Det som syns suddigt längre bort är en glänsande motorcykel, och längst fram är en lastbil som transporterar små bilar. Genast fick den namnet "Mack" efter långtradaren från alla barns älsklingsfilm "Bilar" (Cars). Det brummas för fullt inne på Vincents rum mest hela dagarna. När han inte är på dagis alltså och tröttar ut sig (med andra bilar).
Idag har jag jobbat igen, första dagen efter föräldraledigheten. Det gick precis som förväntat - jag var lite stressad på vägen dit, som vanligt. Raska steg, skön promenad med Robyns Bodytalk i öronen. Glada miner hos alla arbetskamrater, och ganska förvirrat när jag skulle komma igång med jobbandet igen. Men det krävs bara att jag gör något en gång så hoppar minnet tillbaka igen. Snart är jag nog back on track. Imorgon jobbar jag 12-21 så kanske blir det lite sovmorgon om Pieter är schysst, sedan ska jag få till att träna innan lunch och jobb. Puh!

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Så roligt att Vincent tyckte om sina julklappar som han fick av mig,men jag visste ju att han älskar bilar och sådant!

Nu vill jag också passa på att önskar Lycka till Emma när du nu har börjat att arbeta igen efter en lång mammaledighet!

Kramar från Mormor/Gammalmormor i Göteborg

2011-01-11 @ 23:58:20
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Emma H

Ja bilar är alltid ett säkert kort med honom! =) Tack för lycka-till-et! Det känns rätt bra att jobba så här lite lagom nu faktiskt. Kramar!

2011-01-15 @ 20:53:19
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0