Det blir inte alltid som man tänkt

Idag kom Anna till stan, min äldsta vän. Vi hade en trevlig stund hemma hos mig och sedan tog vi med barnen och körde ut till Therese och hennes barn för att umgås, äta, leka och prata. Trodde jag. Vincent spydde så fort vi kom fram. Så jag fick snällt bylsa på barnen igen och vända hemåt. Nu var det troligtvis inte magsjuka utan åksjuka och trötthet i kombination. Vincent har en tendens att kräkas av båda de sakerna. Men ändå, ändrade planer.

Istället hämtade vi upp Annette som följde med hem och räddade kvällen (medan Pieter jobbade). Målning, middag och bad. Lugnt och trevligt, ändå. Så det blev ett par mormor och morfar-dagar nu eftersom vi sov över hos dem natten till idag. Jag är så glad att ni är nära!

Så, inget bloggande om gamla polare idag. Istället några kort från häromdagen. Jag har allt de finaste barnen i världen ändå, trots sömnproblem, spyor, gnälldagar, skrik, gråt och smällar. Tur det.

Jag blev visst lite melankolisk av den här dagen. Det är lite skönt ibland. Då lyssnar man på sån här trevlig musik (passar även ypperligt i hörlurarna om morgonen på rask halvtimmespromenad genom mörkt, nyvaket falun, på väg till jobbet):



Jag vet ännu inte hur morgondagen ser ut. Kanske att jag får till att luncha med mina vänner. Och att Lasse och Vincent umgås hemma, men att Claudia får följa med. Vincent på café är ingen dröm just nu. ;) Pieter jobbar igen. På kvällen steker vi blodpudding, söndagsmiddag à la Henning-Kooistra.


kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Stackars,stackars er inte minst för Vincent som blev åksjuk och kräktes när ni kom till Therese så du var tvungen att gå hem igen när ni skulle ha så trevlgt! Men så bra att mormor Annette kunde följa med er hem så det blev lite trevligt i alla fall!

Hoppas att det ordnar sig i morgon så du kan träffa Anna och Therese innan Anna åker tillbaka till Stockholm!

En stor kram till hela familjen från Gammalmormor i Göteborg!

Hoppas att Vincent känner sig bättre igen!

2011-01-16 @ 00:22:49
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Gammalmormor Maj-Britt

Jag glömde ju att nämna dom jättefina bilderna på dom glada små barnen storebror Vincent och lillasyster Claduia som båda ser så glada och förnöjda ut! Emma, du får ta fram dom bilderna och se på när det kommer dagar då dom skriker och är bråkiga, då får du se på dessa bilderna och tänka att snart är dom glada igen,så är det ju bara, inte så långt mellan gråt och skratt!

Kram från Gammalmormor!

2011-01-16 @ 00:57:54
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Eva Falkenland

Vad jobbigt att Vincent kräks så där, men nu verkade ni ju fått en bra em/kväll i alla fall även om planerna ändrades.



Jo det händer ju mycket för dom när dom börjar att gå, det tror jag att hon har börjat upptäcka för hon ser saker hon aldrig sett förut och når ju naturligtvis allt.



Vi har ju haft två barn som har varit skalliga länge men nu har Oskar en liten frisyr och han har ärvt pappas tjocka hår. Dock inte så roligt alltid då det även kan bli svintobollar av det. Så det gäller att använda balsam. Ska bli intressant att se hur det går i vår och sommar då mössan inte sitter på jämnt. Alma börjar få små fjun toffsar bakom öronen nu men uppe på huvudet är det fortfarande riktigt kort. Hon verkar dock bli mörkare än Oskar.

2011-01-16 @ 11:38:44
URL: http://taweret.blogg.se/
av: Emma H

Ja det blev en trevlig kväll trots allt. Och så var vi iväg och åt lunch på stan idag med Anna och Therese, och det var trevligt! Claudia skötte sig exemplariskt, och Lasse var hemma med Vincent och de hade det också bra. Ingen magsjuka har brutit ut så då var det högst sannolikt åksjuka/trötthet som var boven. Typiskt.

2011-01-16 @ 15:41:37
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0