Lite gamla foton

Roligt det är att titta igenom gamla fotoalbum! Speciellt från när jag var i samma ålder som mina barn är nu. Kolla in kläder, barnvagnar, frisyrer, och mina unga föräldrar så klart. Här är lilla jag i vagnen:

Här är hela familjen fotade på Dalarnas Museum. Den där soffan finns kvar på museet, nästan så vi borde ta med kameran och en fotograf och göra en remake av den här bilden:

Min vän Anna sa förresten häromdagen att hon tyckte Claudia var lite lik min pappa Lasse. En rolig iaktagelse! Vad tycker ni? Så kan jag ju inte låta bli att lägga mig och min lillebror brevid Vincent och Claudia. Det skiljer lite mindre mellan mig och Emanuel, närmare bestämt 19 månader. Mellan Vimse och Claido skiljer det 26 månader. Är barnen lika mig, eller inte?
Måste slänga med de här korten också. Fixade till dem igår men hann aldrig lägga upp på bloggen. Jag har nämligen ett projekt, vi kan kalla det "gå och lägga mig". Hrm, jag är rätt dålig på det. Kvällsmänniska ända in i grunden. Jag kan sitta i mitt soffhörn hur många timmar som helst. Tv, dator, tidningar, böcker, kaffe, te, hembubblat vatten. Tiden rinner iväg och passerar ofta 23. - Vilket morgon-jaget inte är så lycklig över. Jag är extremt morgontrött i vanliga fall, och det blir knappast bättre av att gå och lägga sig sent + bli väckt med jämna mellanrum hela natten av en liten skrikbebis. Nåja, skulle ju egentligen bara visa dessa:
Vincent är väldigt förtjust i Pippi Långstrump, och hittar han en snodd så ber han mig ofta sätta upp hans hår i Pippi-tofsar. Vilket jag gladeligen gör för han blir så söt så. =) Claudia däremot får vänta på sina tofsar, men hon är lika söt ändå. När hon inte skriker. Vilket påminner mig om att jag måste stänga ner datorn. Klockan är bara nio än, tack och lov. Kanske hinner jag i säng till tio om jag skyndar mig. Tror ni på det? Någon däremot?

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0