Skidor, Hellner och en liten tomte som kikar ut

Bästa tv-sporten om du frågar mig? Längdskidor! Utan konkurrens. Älskar det! Vinterstudion är min fasta punkt i vinter-tv-tillvaron. Skidskytte tilltalar mig också, fast utförsåkningen knappast. Bara jag kommer ihåg att slå på tv:n (förvirrad småbarnsmorsa som man är) så får barnen stå ut med lite sånt här:
Ni följer väl Tour de ski?! Spännande tävlingar imorgon och sista klättringen upp för slalombacken på söndag. Kalla och Hellner har bäddat för trevliga rysare. Jag gillar Marcus Hellner! Fast så brukar jag ju jämföra honom lite med min bror också, tycker verkligen de liknar varandra. Emanuel ska åka Vasaloppet för andra året i rad i år! Så lite skidande finns det här med.
Just det, så tänkte jag ju visa upp den här lilla donnan som gjorde förra natten till den värsta på länge. Hon kunde bara inte komma till ro. Låg och vred sig, gnällde, grät, grejade, vägrade sova... heeeela natten. Vet inte hur många timmars sömn vi fick, men de var lätträknade. I natt får hon allt ta och skärpa sig.
Nej den sången kan hon inte än, fast man kunde nästan tro det. Klappa händerna är hon däremot en riktig hejare på! Och hon flinar glatt när hon får till det. Kaninnallen och skallran i knät fick hon i julklapp från gammalmormor. Vi hade lite extrajul på trettondagsafton och öppnade julklappar på var sin sida landet. Så trevligt så! Vincent blev överförtjust när han öppnade sina paket. Ska se om jag lyckas fota hans klappar imorgon.

Vi ska förresten på husvisning igen, den 20:e. Tror inte så mycket på det här huset, men det ska bli kul ändå. Varje visning är ett litet steg närmre ett alldeles eget hus.

kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut

Jo, dom där pug-kläderna är ju för coola :D Den där blåa tunikan som Claudia fått från me&i hade jag hemkst gärna velat att den skulle finnas i en tröja! Det fanns jättemkt fint till flickorna, men inte alls lika mkt till pojkarna =/



Hahaa näe inget syskon på g här inte ;) men som jag skrev till bambino, så äts det inget p-piller här inte, utan vi tar det som de kommer ;) viskar fast lite småprat har vi haft om att vi vill ha en till i slutet av det här året ;) viskar



Jag älskar oxå längdskidor och skidskytte! Har alltid på tvn och brukar sitta fastklistrad när det är! MEN inte iår? Jag vet inte varför... jag har på tvn, men jag ser det inte =/ så jag hänger inte alls med iår och jag brukar kunna alla ställingar och sånt utantill! =/



Den lax jag gjort tror jag bara är att jag kokat laxen i mjölk, lagerblad och pepparkorn. Hmm tror att det är så iaf. Jag ska lägga upp ett recept på den när jag får tid :) har du några spännande recept?

2011-01-08 @ 03:14:49
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0