Sommardress och mammakänslor

Jag sorterade lite i barnens klädbyrå igår. Den är överfull, kan jag börja med att säga. Men det beror inte bara på att de har mycket kläder (okej, de har en del) utan också på att den fylls av inte bara lagom storlekar utan även lite för stora och lite för små. Dessutom en hel stor låda med kläder från när jag och Pieter var barn. Utrensning alltså, av för små kläder. En del åkte direkt i för-litet-lådan men några plagg blev kvar trots att de borde vara för små. Claudia var 72 cm lång sist hos BVC och storlek 74 sitter kanon på henne just nu. En del i 68 fungerar också fortfarande. Den här fina sommarsuiten har stl 62, men såg så stor ut att jag var tvungen att testa. Och visst, den sitter helbra! Alltså stannar den i byrålådan. Typiskt att det är så kallt just nu.
Sista bilden är rätt talande för Claudias mammakänslor just nu. Hon vill liksom gosa in sig i mig, helt och hållet. Lämnar jag rummet när hon ser på så blir det gallskrik och förtvivlat gråt. Ganska ofta. När jag kommer hem från jobbet så kan jag få ett soligt leende från henne först, men ofta förbyts det snabbt i grinigt gnäll. Inte jättekul. Mammig är väl termen.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Perfekt som pyjamas ju! :) Molly sover i någon summersuit som hon hade i slutet av sommaren. En med Barbapapa som är i storlek 62! :P

2011-01-27 @ 23:00:16
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0