Onsdagsmusik, torsdagsmusik

Igår spelades Fleetwood Macs "Rumors" i mina hörlurar när jag traskade till jobbet, och idag var det Elias and the Wizzkids "Just do it". Fleetwood Mac är gamla rockrävar, 70-tal men ändå lite tidlöst på något sätt. Skivan Rumors är en riktig klassiker, sedd som en av världens bästa någonsin. Nåja. Hittade ingen bra video, men här är en av de bästa låtarna:



Elias and the Wizzkids är lite av motsatsen. Elias Åkesson är från Falun, och jag lärde mig att gilla honom när han körde Elias one man band, enmansbandet med en stor resväska som bastrumma, på Falu folkmusikfestival. Wizzkids är ett av de här banden som man följt från att de var unga och som vilka lokala band som helst, som vänner. Mando Diao är ett annat av dem, såg dem t ex på ungdomsgården Valla i Falun för en massa år sedan, då var de bara några grabbar från Borlänge. Men nu gällde det Elias and the Wizzkids - rätt bra promenadtakt på deras låtar. De är glädje! T ex Mr Right Guy från nyaste skivan:



Nu jobbar jag inte förrän på tisdag igen, men om inte förr så blir det nog mer musik då. Strax lite mer barnbilder.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0