Fotoutmaning dag 30: valfri bild

Idag får jag välja precis vilket foto jag vill. Och då väljer jag ett föreställande min förstfödda, min Vincent, som promenerar runt på Stora torget en varm sommarmorgon. Han var dryga 14 månader, ungefär som Claudia nu. På tröjan är Bob Dylan, den store. Han som höll konsert på Peace&Love-festivalen i Borlänge alldeles nyligen. Som jag missade. Och snyftade lite över. Tröjan har vi på flerårigt lån av Saga.


De där shortsen grävde jag nyligen fram ur en låda och de hade Claudia på sig härom dagen. Sandalerna går hon också runt i. Vad konstigt det är, att ett barn växer ur och ett annat kommer efter och växer i. Jag minns knappt hur han var för två år sedan, min Vimse. Jag är så mitt uppe i nuet. Barnen är de de är just precis nu. Minnet består bara av fragment. Jag önskar ibland att jag mindes mer. Att jag kunde lägga hela deras existenser på minnet, komma ihåg precis allt. Men det går inte. Så jag får fokusera på nuet och försöka att verkligen leva. Nu.

Det här var sista delen av fotoutmaningen (klicka så kommer du till ett av utmanarens temainlägg där du också hittar till de andra som är med!) så nu blir det tillbaka till det normala igen. Förhoppningsvis håller jag mig ifrån datorn lite oftare och försöker gå och lägga mig lite tidigare istället. Vi får väl se hur det går med den saken.

Jag ska lägga in en länk till den här fotoutmaningen i vänsterspalten har jag tänkt, fast det gör jag nog inte nu. Kan vara kul att hitta hit igen senare, för den som vill. Tills vidare går det alltid att klicka på kategorin "fotoutmaning" här längst ner i meddelandet, brevid kommentera-texten, så kommer alla mina 30 inlägg upp.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0