Bloggfix + Hjälpreda på egna villkor

Det är lite lätt bloggtorka här just nu, men det beror bara på att jag snor de datorstunder jag kan få till att fixa med min nya blogglayout. Det tar en evig tid, men är riktigt roligt. Jag kan ju inte webbdesign men några google-klick bort finns all hjälp man vill ha. Jag söker t ex på "utseende på arkiv i bloggen" eller "flikar i header" och hittar genast hjälp hos snälla webbkunniga bloggare.

Jag gillar hur bloggen ser ut nu, men dels vill jag hitta på något nytt, dels är barnen äldre (dvs bilderna börjar kännas gamla), och sedan finns det en hel del vad gäller strukturen som jag vill fixa till.

Vincent pysslar gärna med Claudia, matar henne, sätter på henne hattar, lägger filtar över henne ("Hon ska vara inne i kojan!", ger henne nappar och annat (enligt honom) bebisvänligt, sitter i hennes knä... Ofta betyder det skrik och gråt från lillasyster eftersom hon troligtvis vill något helt annat. Men ibland blir det ett riktigt fint samarbete. Som här när Vincent matade Claudia med små minigurkbitar. Sådana stunder är vardagsguld.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0