Dejt med Molly på familjecentralen

Häromdagen lämnade jag och Claudia grabbarna hemma för att möta upp med Molly och Sandra på nya familjecentralen och öppna förskolan där. Jag har bara kikat in tidigare i samband med BVC-besök och första hjälpen-kurs, men nu gjorde vi öppnis på allvar. Helt kanon är det att kommunen äntligen har en egen öppen förskola (med förskollärare anställda och ingen kyrka inblandad) som dessutom är öppen varje dag. Heja Falun!

Solen strålade och coolingen Molly visade upp sina fina glajjor. Hon verkade trivas i dem. =) Även änderna verkade njuta av det solglittrande vattnet som blir allt större medan isen snabbt smälter undan. Jag tänker ignorera det ihärdiga snöfallet som bäddade in Falun i snö idag (för den smälte ändå bort under eftermiddagen) och hoppas på lite riktig vår.



Claudia var trött efter en för kort lunchlur men det märktes att hon tyckte det var roligt att komma dit. Lyckas vi ta oss dit fler gånger kommer hon säkert känna sig än mer hemma. Då får Vincent följa med också. Det finns både byggrum och målarrum - bland annat, kanon ju.

Så fort vi var på väg hemåt igen så slocknade Claudisen i vagnen. Hon har lite återhämtande att göra efter senaste sjukorna. Nu känner jag mig äntligen så gott som frisk också (från senaste förkylningen) och Pieter verkar också rätt kry. Barnen snorar en del, men inte mer än så. Kan vi få vara friska nu, tack?! Resten av året skulle sitta fint.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Emma, resten av året tror jag inte ni klarar er i från men någon månad kan vi väl hoppas! :)



Vilka söta bilder och vad tjockis Molly ser ut på den sista bilden :D Kul att se bilder som någon annan tar på henne för jag får en annan syn då :P Haha!

Vi får gå dit fler gånger! :)

2011-03-29 @ 23:36:37
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0